30 de gener 2012

Les meves aficions

Una de les aficions que tinc és llegir. Llegir m’agrada perquè a través de les lectures t’informes de les coses, com per exemple llegint el diari; però també hi ha llibres que, si estan ben redactats, és com si et passés a tu la història que llegeixes. També pot ser que el que estàs llegint no t’agradi i per aquest motiu no t’assabentis de res. Si el llibre t’agrada molt, també pot ser que no te n’adonis però penses: Una altra pàgina més, va. Això es deu a que no només t’agrada, sinó que també t’intriga molt saber que passarà a la pàgina següent i a l’altra, i a l’altra... I sense adonar-te’n, no pares de llegir i llegir fins que acabes el llibre.

Llegir és una cosa que faig des que en vaig aprendre a l’escola. Gràcies a això ara m’encanta llegir! Tinc una mini-bibliotèca a la meva habitació i no em paren de regalar piles i piles de llibres; podria dir que no n’hi ha hagut cap que no m’hagués agradat.



Si no sabés llegir, no m’assabentaria de moltes de les coses que em rodegen i encara que no ens en adonem, al dia llegim almenys quatre pàgines i, si ets un bon lector, llegeixes quatre o més i més i més. Sobretot llegim quan fem els deures, quan llegim el diari, quan fem un text, quan escrivim i rebem missatges pel e-mail... fins hi tot quan fem anar el xat. Hi ha gent de tot tipus que pensa diferent, actua diferent, respon diferent... Doncs també hi ha persones a qui no li agrada llegir però, encara que no se n’adonin, llegeixen igual, encara que només sigui una pàgina o mitja.

Moltes vegades llegeixo a la nit, sobretot els llibres que més m’agraden, però no perquè m’ho manin, sinó perquè m’agrada llegir sense que m’hi obliguin.

Recomanaria llegir perquè és interessant, divertit, educatiu, fantàstic... En fi, no acabaria mai de definir correctament que és llegir però, si t’agrada llegir, ja ho saps ben bé del cert.

0 comentarios: