23 de gener 2012

Vacances de Nadal

El dia 22 de Desembre vam acabar el col·legit i com cada any fem el festival del col·legi.

Aquest any les actuacions van ser aquestes:
· P3 i P4: van cantar una cançó.
· P4 i P5: van fer una obra de teatre titulada “La cuca de llum”.
· P5: van cantar una cançó.
· 1r i 2n: van cantar una cançó titulada “Aquí és Nadal i estic content”.
· 1r: van cantar una nadala.
· 2n: van cantar una nadala.
· 3r: van recitar un poema en el que deien desitjos, un altre poema i dos cançons.
· 4t: van dir un poema acompanyat d’un teatre, “Les figures del pessebre” i van acabar amb una cançó.
· 5è: van cantar una cançó en anglès.
· 6è: vam fer un acròstic expressant desitjos a tothom, una obra musical titulada “Tubular Bells” i tres cançons.

Com que cada any es fa el concurs de postals de Nadal, aquest any de la meva classe vaig guanyar jo i em va fer molta il·lusió.

El 24 a la nit, com cada any, ajudem als pares a preparar l’aperitiu i el sopar.

Quan van arribar els meus padrins amb el tió, el vam posar al mig del menjador i vam anar a buscar els pals per fer-lo cagar.

El pare hem va dir que acompanyés a la meva germana a mullar el basto i també va venir la meva padrina.

Després vam anar a picar el tió i ens va cagar moltes cosses per a tota la família.

Vam tornar a anar a mullar el bastó uns quants cops més fins que el tió va parar.

A continuació vam anar a la taula a sopar. Vam sopar marisc, que estava molt bo. De postres vam menjar torrons i massapans.

Finalment els meus padrins van marxar i nosaltres ena vam quedar a recollir.

Quan vam acabar vam anar a dormir i, l’endemà al matí, quan ens vam despertar vam anar a mirar davall de l’arbre de Nadal i vam trobar moltes coses, tant per nosaltres cóm per als pares, padrins, cosins...

El dia 31 (cap d’any), vam anar a casa d’uns amics d’Alpicat.

Un cop vam ser allí vam ajudar a fer el sopar. Quan ja hi érem tots van començar a sopar els nens, jo no per que em van posar a la taula dels grans.

Més tard vam sopar els grans, primer hi havia aperitiu i de segon carn.

Després de sopar vaig anar a inflar globus amb els altres nens i nenes.

A continuació vam anar a menjar el raïm mentre escoltàvem les campanades, però els més petits no ho van fer amb raïm, ho van fer amb llaminadures. Tots ens vam felicitar l’any nou.

Un altre any, ja som dia 1, sols resta 364 dies per acabar-lo.

Més tard els petits ens vam posar a jugar amb un joc: “el Twister”.

Després van venir una altra parella.

Finalment, ben entrada la matinada, vam marxar.

El dia 4 vam anar amb una excursió de les quals organitza un esplai (amb el que vaig anar de colònies).

L’autocar ens va passar a buscar i ens va portar als estudis de TV3, al museu del Barça i al camp nou del Barça.

El dia 5 era la nit en la que els reis passaven a portar els regals.

A la tarda, vam anar a veure la Cabalgata de Reis de Lleida, on a part de les carrosses també i sortien el bombers, les ambulàncies i ,com no, els carters que van ser els encarregats de recollir les cartes. Les carrosses eren molt boniques i grans, una d’elles era la dels carboners que segurament aquella nit van tenir molta feina.

Quan vam arribar a Albesa vam anar a sopar i després va passar la carrossa d’Albes i ens va portar els regals.

Finalment vam marxar cap a casa nostra i vam deixar les sabates sota l’arbre de manera que quan ens vam aixecar de dormir l’endemà, vam trobar una colla de regals.

El dia 8 a la tarda vam anar a Sudanell, perquè es feia un pessebre vivent.

Quan vam arribar allí, vam anar a buscar les entrades i en un quart d’hora ja ens van deixar entrar.

Vam anar passant per diferentes escenes, estava molt ben fet, també hi participaven nens de diverses edats.

Tot va estar força bé.

0 comentarios: