14 de febrer 2014

La Pau

El dia 30 de gener, es el dia de la pau mundial perquè un 30 de gener va morir Mahatma Gandhi, va morir perquè estava empresonat, passava molta gana i ja era vell. Fa uns dos o tres mesos es va morir Nelson Mandela, es va morir perquè ja tenia 95 anys i ja era vell però ell va ser un dels presidents Sudàfrica, va guanya el premi novel de la Pau i també va ser president del congrés nacional Africà.

Nosaltres a l’escola, cada any ho celebrem, l’any passat cada classe van formar una frase amb nom de tota la classe i el dia de la pau sortien dos o tres persones a dir-la a tot el col·legi. També ens vam ficar a fer una rotllana a tot el pati i a cantar la cançó de la Pau.

Aquest any, no farem el mateix, els de cicle superior (cinquè i sisè) hem fet unes flors hi amb totes les flors dibuixarem les lletres “PAU”. Els de sisè, la Tresa, l’Eloi, el Tomàs i la Chanez llegiran un poema que han fet ells i els de més llegirem un conte de l’art de Sant Martí. La senyoreta, el Manuel, l’Anaïs, el Manuel de narradors. El Marian de color verd l’Ester color anyil, l’Àlex el color groc, el Blai el color roig, la Liliana el color violeta, la Laia el color taronja, la Laura la llum blanca i jo el color blau. Desprès vam cantar tots els del col·legi la cançó de la Pau.

La Pau no només ha de ser un dia, si no que ho hauria de ser tots els dies perquè les baralles i les guerres no treuen res de profit només que la gent acaba morta o ferida sense cap motiu. Les guerres s’haurien d’intentar d’evitar perquè mai acaben bé.

La Pau, es comportar-se, no barallar-se, ser amic amb tothom, no insultar, no baralles, i cap  guerra.
Jo em sento molt malament quan em diuen que dos s’estan es barallant hi vaig corrents a veure que passa i perquè i intento de separar-los.

Jo trobo que es important haver-hi Pau a tot arreu i s’ha d’intentar d’haver-hi menys baralles i menys guerres.     

0 comentarios: