27 de març 2014

Excursió a Barcelona

El dia 3 de març vam anar a Barcelona, vam marxar a dos quarts de nou d’Albesa, jo com que em marejo una mica vaig anar al davant de tot del bus i l’Ester em va acompanyar. Com que l’Ester portava un mp3, escoltàvem música, però els professors van ficar una pel·lícula que es deia “Intocable”. Vam tardar una bona estona, aproximadament una hora. Vam arribar a Pujalt a dos quarts de deu, vam esmorzar i vam parlar una estona. Vam anar a l’observatori meteorològic. Quan vam acabar de parlar van venir dos monitors, l’Albert i en Bernat. L’Albert va dir unes quantes coses i ens vam separar en dos grups, 5é i 6é. 

Els nens de 5é van anar a fora i nosaltres ens vam quedar a dins. Nosaltres vam fer experiments, al primer experiment vam sortir la Mònica i jo; ens va donar un got ple d’aigua i vam ficar un paper a sobre i el vam girar, i l’aigua no queia. Després va sortir l’Ester, que feia que un globus s’inflés dintre d’una botella, però com que hi havia aire no s’inflava, però llavors l’Albert va treure un dit de la botella i ho vam veure, havia tret el dit  d’un petit foradet. I llavors vam poder inflar el globus. Vam fer molts experiments però a mi van cridar-me l’atenció dos.
Quan amb aigua i aire vam formar un núvol, va ser impressionant!



I també, vam treure tres raoles del congelador i una que no estava congelada. En aquestes rajoles i vam ficar una mica de gebre i aigua i es va congelar, vam ficar un cotxe al damunt i derrapava. Quan vam acabar, vam anar amb en Bernat, aquest ens va explicar com mesuraven diferents valors que tenen a veure amb la meteorologia: “L’aigua que havia caigut, la velocitat del vent...” Vam fer com una mena d’experiment amb un pluviòmetre, una proveta i una regadora, vam mesurar la humitat, aquests experiments els vam fer a fora i ens vam congelar, feia un fred que pelava.

Després vam dinar, sort que l’Albert i en Bernat ens van deixar dinar a dins, perquè feia molt de fred. Quan vam acabar de dinar vam contar acudits i ens vam fer un tip de riure. Després vam marxar camí cap a Barcelona. Vam tardar una hora i mitja. Però el camí  va ser tan avorrit com el d’Albesa a Pujalt, durant el camí parlàvem i jugàvem amb alguns nens de 5è i fèiem tocar el clàxon als camioners. Quan vam arribar, vam entrar a una mena de jardí que es on hi ha el parlament. També vam veure que al cantó hi havia el zoològic.



Abans d’entrar ens vam haver de esperar una estona, però després va venir un senyor alt com un pi, tenia el cabell blanc i es va notar una mica que ell no tractava amb nens de la nostra edat. Vam arribar al parlament, era impressionant, el terra estava tot cobert de catifes, hi havia moltes columnes de color marbre, feien que el parlament semblés més elegant. Tot seguit vam anar a l’hemicicle, ens va explicar unes quantes coses, i després va venir l’alcalde. Jo em vaig asseure on s’asseien el president i els consellers de la generalitat. 

Després l’alcalde ens va acompanyar a una sala de comissions, i tot seguit vam marxar cap a l’autobús. M’ho  vaig passar molt bé, perquè la Laura i la Mònica es van ficar al meu cantó i contàvem acudits i ens ho passàvem pipa, també parlàvem amb el conductor i cantàvem cançons. Vam arribar una mica més tard del previst.


Va ser una excursió on m’ho vaig passar pipa i va ser molt divertida.

0 comentarios: