20 de març 2014

Excursió a Barcelona

El dia 3 de març del 2014, els alumnes de cicle superior (5é i 6é), vam anar d’excursió a Barcelona.

Eren les 8:30 del matí, l’autobús estava parat davant de l’estació d’autobusos del nostre poble, tots estàvem molt nerviosos. Es va obrir el maleter i vam deixar les nostre motxilles, jo vaig agafar la càmera perquè volia fer fotografies dins de l’autocar.  Gairebé tothom al pujar a l’autobús   van dir” hola” al senyor conductor, jo també el vaig saludar. Aquesta vegada per anar a Barcelona jo i tres companys més de la nostra classe aniríem a darrere de tot a l’anada.

Jo em vaig seure amb la Chanez. Vam estar gairebé tota l’estona xerrant amb altres companys i escoltant musica del seu MP3. Entre les rialles i les bromes que diem em va passar l’estona volant. Vam arribar a l’Observatori de Pujalt que esta situat més o menys al centre de Catalunya. Al primer moment que vam sortir de l’autocar ,vam notar que feia molt fred i a més a més feia un vent!. Dos monitors, (que es deien Albert i Bernat) sens van apropar a nosaltres i ens van explicar més o menys el que faríem aquell dia. Després d’aquella rebuda vam entrar en una caseta feta de fusta partida en dos sales. En la primera hi havia moltes cadires de fusta plegables. ens van dir que n’agaféssim una i que ens seguéssim.  Llavors vam esmorzar. Mentre esmorzàvem els monitors van posar una filera de cadires davant de una taula molt grossa que hi havia.  Al acabar vam deixar les motxilles darrere de les cadires i les jaquetes damunt d’una cadira. Els de 6é ens vam seure en la fila de cadires però els de 5é es van quedar plantats.  L’Albert ( un dels monitors), ens van separar en dos grups (5é un i 6é un altre). Els de 5é van marxar a una altra sala i nosaltres ens vam quedar seguts a les cadires. L’Albert ens va explicar que amb ell faríem uns quants experiments de meteorologia . el primer experiment consistia  en omplir un vas d’aigua, ple fins dalt de tot i posar-hi un paper al damunt. Després girar el vas amb aigua i era increïble es quedava el paper empegat al vas i no queia l’aigua. A continuació el monitor va treure una ampolla d’aigua buida que tenia un globus dins i un forat. Quan tancava el forat, no podies inflar el globus però quan el destapava llavors sí. Després de inflar el globus, tornava a tancar el forat i quedava inflat dins de l’ampolla tot i que en un cantó hi hagués un altre forat on pogués sortir el aire. Tot seguit va treure una esfera de metall que estava partida per la meitat. Li va posar una mena de greix per a que encaixés bé. Amb una màquina va xuclar tot l’aire de dins de l’esfera i es va quedar completament “segellada”, no es podia obrir. Quan el monitor va tornar a posar una mica d’aire a dins immediatament l’esfera es va obrir. Un dels experiments més impactants  va ser el de fer un núvol dins d’una botella. Va agafar un paper i amb un encenedor  el va cremar una mica. Quan va començar a sortir una mica de fum el va posar dins de la botella i amb va començar a manxar amb una manxa. Quan va treure la manxa va fer un petit espetec . llavors quan estrenyia la botella es formava un petit núvol. El últim experiment, però no el menys important va començar amb dos rajoles congelades i un cotxe teledirigit. L’Albert (el monitor), va posar aigua damunt d’unes rajoles congelades una mica d’aigua i immediatament l’aigua es va tornar gel. Va treure un cotxe teledirigit i ens va ensenyar que quan la carretera esta gelada es molt perillós anar amb el cotxe. Després d’acabar tots aquests experiments vam anar a l’altra sala on ens esperava el altre monitor ( el Bernat)  ens va ensenyar a mesurar el temps que feia ( la quantitat de núvols, la temperatura, la humitat...)  Quan ja ens va ensenyar a mesurar totes aquestes coses vam anar a fora.  Quan vam anar a fora primer unes companyes de classe amb una regadora i un pluviòmetre van mesurar la quantitat d’aigua que havia plogut.  Després uns altres companys van sortir amb un termòmetre sec i un termòmetre humit (que una  portava una gassa molla) i van mesurar la humitat que feia. Després ens van ensenyar alguns dels aparells que fan servir per mesurar el temps dia a dia. Quan el Bernat  ens va acabar de explicar tots els aparells vam anar a dinar  a la primera sala (on havíem fet els experiments) perquè feia molt fred a fora. Una vegada que vam acabar de dinar, vam pujar a l’autocar que ens duria fins a Barcelona. El trajecte en autobús  per a mi va ser una mica llarg.  Tot seguit vam parar davant del Zoo de Barcelona. Vam caminar fins a l’entrada del parlaments. Ens vam haver d’esperar una estoneta havans d’entrar. Quan barem entrar i havien detectors, per si portaves algun material perillós. Tot seguit vam passar per un passadís ple de catifes de vellut i mobles antics. Un home ens va rebre davant d’un quadro i ens va fer algunes preguntes sobre el Parlament. El guia ens va guiar fins a dintre del hemicicle on ens vam poder seure on seuen normalment els diputats i diputades. Jo em vaig seure a la cadira on seu el Sr. Mas (El president de la Generalitat de Catalunya). Després de seure, va vindre el nostre alcalde, que també es diputat del Parlament.  Ens va explicar unes quantes coses i després ens va deixar fer preguntes, per si teníem algun dubte.  A l’acabar ens van deixar fer-nos fotografies. Quan vam acabar el nostre alcalde i el guia ens van portat fins a una sala de conselleries. Ens va ensenyar una mica com era i ens va explicar el que feien. Tot seguit vam marxar. Vam anar a una mena de parc que i havia al davant del Parlament i allí vam berenar.  A l’acabar vam anar  fins a l’autocar. Jo em vaig seure al davant de tot amb una nena que es diu Mònica. Ens o vam passar pipa.  Dèiem rucades i fèiem tonteries i al final vam acabar atabalant al conductor (segurament l’un demà va tindre mal de cap). De mentre a l’autobús van ficar una pel·lícula per si algú s’avorria.  Vam arribar a Albesa una mica tard.

M’ho vaig passar molt bé però vaig acabar molt cansada.