28 de març 2014

Excursió a Pujalt i al Parlament

El dia 3 de març, cicle superior vam anar a l’observatori de meteorologia de Pujalt i al Parlament. Vam sortir d’Albesa a les 8:45 i vam arribar a Pujalt a les 10:00.
Quan vam baixar de l’autobús feia molt vent!, tant, que quasi se’ns emporta! Després vam entrar en una caseta de fusta que hi havia allí a la vora de l’observatori i vam esmorzar allà dins.
A l’acabar d’esmorzar, ens vam dividir en dos grups: 5è i 6è. Els de 6è ens vam quedar a dins a fer experiments i els de 5è se’n van anar a fora, també a fer experiments, però més relacionats amb la meteorologia.

Mentre fèiem els experiments dins de la caseta de fusta, el nostre monitor era l’Albert. Vam fer cinc experiments, i el que em va agradar més va ser un en el que agafàvem tres rajoles congelades, tres gots de coca-cola que hi havia al congelador i una botella d’aigua. Amb una cullereta, l’Albert va treure el gebre que hi havia als gots i el va tirar a sobre de les rajoles congelades. Després va tirar aigua a les rajoles i el gebre es va convertir en gel.

Quan es va acabar l’hora dels experiments a dins, vam haver d’anar a fora, però abans el Bernat, que era el monitor amb el que havíem d’anar a fora, ens va explicar quatre cosetes sobre l’experiment que faríem. Aquell experiment no em va agradar gaire.
A un quart de dues vam tornar  dins a la caseta a dinar, ja que a fora feia molt fred i quan vam acabar de dinar vam anar molt ràpid a Barcelona per anar a veure el Parlament.

De Pujalt a Barcelona hi havia una hora de camí, però el viatge se’m va fer bastant curt, ja que xerràvem tota l’estona amb els companys que teníem al darrere i al costat del seient.
A l’arribar a Barcelona, l’autocar va parar al davant del Zoo, i des d’allí vam tirar cap al Parlament.
Quan vam arribar al davant del Parlament em vaig quedar parada. Era súper bonic! Era molt gran i de color salmó (per fora). No hi havia massa finestres, però sí uns balcons molt bonics.
Quan vam entrar a dintre, em vaig quedar encara més parada. Era molt més bonic del que em pensava. Les parets (algunes) estaven pintades amb uns colors molt bonics, i el terra d’alguns passadissos estava encatifat amb unes catifes molt “xules” de colors.

El nostre guia era un senyor molt alt amb els cabells blancs i que no tenia gaire bon humor! Ens va ensenyar uns passadís on hi havia un quadre, on hi havia dibuixat un 7 quatre ratlles vermelles. Darrere la paret on estava penjat el quadre hi havia l’hemicicle.
Un cop aquell senyor ens va explicar unes quantes coses sobre el Parlament, vam entrar a l’hemicicle. Era molt “xulo”. Al terra hi havia unes catifes bastant grans que ocupaven tot l’hemicicle. També hi havia unes columnes de marbre molt boniques.

Allí ens van dir que ens seguéssim a les butaques. A mi em va tocar seure a la fila on s’asseuen els consellers i el president de la generalitat, i em vaig asseure al seient del Francesc Homs. Després va venir l’alcalde i ens va explicar quatre cosetes sobre l’hemicicle, i després nosaltres també li vam preguntar unes quantes coses.
A continuació, l’alcalde ens va ensenyar una sala de comissions, i quan vam acabar ja vam marxar del Parlament. Quan vam ser a fora, ens vam ficar a berenar a un parc que hi havia i a les 16’30 vam marxar cap a Albesa.

Aquesta excursió em va agradar molt, perquè vam anar a Pujalt a fer experiments i m’ho vaig passar bastant bé (tot i que feia molt vent) i perquè vam anar al Parlament, que potser no hi torno mai més.

0 comentarios: