29 de novembre 2010

La festa del ramada

Ramadà és el novè mes del calendari musulmà, conegut per ser el mes en què els musulmans per la seva Fe i per les seves creences practiquen el dejuni diari des de l'alba fins que es posa el sol.

Jo sóc musulmana i per això la festa del ramada d’aquest any la vaig passar al Marroc, el meu país d'origen.

El dia de la festa em vaig despertar a les 5:00 del mati i em vaig dutxar. A les set del mati vam anar a la mesquita i vam resar. Les nenes petites a la festa porten una roba nova i surten a jugar al carrer. Les nenes de més de tretze anys fan jalabes (vestits) nous per anar a casa dels familiars, i per a casa es compren un pijama.

Desprès va vindre la meva familla i vam esmorzar, quant vam acabar d’esmorzar els meus padrins em van donar cada un 19 euros, desprès els meus tiets que son tres em van donar cada un 11 euros i les meves tietes que son 5 em van donar 8 euros.

Desprès vaig sortir al carrer i vaig anar a comprar i a jugar amb les amigues. Nomes jugava amb una amiga i els altres estaven enfadades amb jo i a la tarda van vindre les meues amigues per perdonar-me i per jugar amb jo.

L’endemà al mati em vaig despertar a les 10:00 del mati, desprès vaig anar a esmorzar i em vaig portar la roba, i vam anar a la casa de la padrina per dinar.

A la tarda vam tornar a casa i em vaig anar a dutxar i a jugar amb els cosins, desprès vaig anar al carrer per jugar amb les amigues i vam jugar a saltar corda i a les cartes, desprès vaig anar a comprar el pa i desprès vam anar a sopar i a jugar un rato i a dormir.

Al mati quant em vaig despertar, vaig anar a esmorzar i vaig menjar baghrir i msaman, baghrir es una mena de creps, i msaman es una mena de pa. Després d’esmorzar vaig anar a vestir-me i em vaig anar a canviar-se les piles del meu rellotge.

Desprès vaig anar a saludar a les amigues i a l’aeroport, vam anar amb la familla, vam anar amb cotxe fins al aeroport i vaig saludar a la familla. Vam anar a la duana i quant vam acabar vam trobar que l’avió estava a punt de marxar i ens van cridar.

Em vaig divertit molt a les vacances i m’agradaria anar a viure al Marroc altre cop.

0 comentarios: