15 de novembre 2010

El meu poble

Jo visc a Albesa, un poble situat a la província de la Noguera. Es un poble de 1500 habitants mes o menys. Per mi, es el millor poble encara que manca d’algunes coses, per exemple: Poliesportiu cobert, col•legi nou… Encara que també disposa de molts edificis d’oci (piscines municipals, camp de futbol de gespa natural, guarderia nova, moltes places per poder jugar-hi i lo millor es que pots anar per tot arreu.

Jo vaig al col•legi CEIP l’Àlber, el col·legi municipal del poble. En l’antiguitat el meu poble era poblat per gent àrab. El meu poble es famós per la vila romana que s’hi va trobar, te molts anys d’antiguitat i s’hi conserven objectes de gran valor. Com per exemple la medusa del Romeral, i moltes coses mes, era l’exemple mes clar a la vila romana, el pati de les actuals escoles, quant era petita era una bassa que portaven a veure els animals,les mules, que les feien servir per treballar la terra. A l’hivern quant feia molt fred la bassa es gelava i semblava una pista de gel i estava molts dies congelada.

Les escoles abans eren al damunt de l’actual biblioteca. Abans no ho era com ara, quant la meva padrina anava a l’escola nomes hi havia dos mestres, es deien:Don Jerónimo i Doña Generosa. Abans no hi havia n’hi electricitat n’ hi aigua corrent. Per a fer llum a dintre de les cases tenien llumins de oli. I per dutxar-se ho feien amb unes palanganes amb aigua calenta.La roba la rentaven al rentador municipal que estava situat on actualment hi ha la casa del metge i la guarderia. La festa major la feien a la pista Palau.

0 comentarios: