03 de març 2017

Les meves primeres colònies!!

Aquest any jo i la Mar anem per primera vegada de colònies, i hi anem tres dies i dos nits a Olot. Ens vam despertar a les 6:30 i vam ficar l’esmorzar, el dinar i el berenar dins la motxilla petita. Vam esmorzar, agafar les dos motxilles i a les 7:30 vam anar a l’escola, on esperava l’autobús per marxar. De colònies hi havia tercer, quart, cinquè i sisè. A l’autobús van ficar una pel·lícula que es diu ”Evasión en la granja ”, que va d’unes gallines que es volen escapar de la granja. Vam parar a esmorzar en una gasolinera i vam continuar el viatge fins arribar a Castellfollit de la Roca, un poblet que està sobre dos colades de lava. Una colada de lava és la lava que queda dins del volcà que no pot sortir,  i surt fent un forat al volcà. Allí les monitores Susana i Neus van fer un experiment d’una erupció d’un volcà. Després vam anar a l’altra punta del poble, en un mirador, i allí ens van explicar què es el basalt. Vam dinar i continuem el viatge fins arriba a Olot. Vam arribar, vam anar a l’alberg, vam deixar la motxilla gran i vam fer el joc de la Descoberta d’Olot, que consisteixen anar a llocs per Olot i contestar preguntes. La Descoberta d’Olot es fa en grups de 4, i jo anava amb la Laia, la Marta i el Jordi Llobera. Mentre fèiem el joc, vam trobar a la tieta del Jordi Llobera, que viu a Olot. Vam acabar el joc i vam tornar a l’alberg a berenar. Ara tocava fer els jocs de tarda i de nit amb l’Eli i l’Elio, i un d’aquests jocs és el mocador compartit, que tracta de que si l’Elio deia dos números, un ha de pujar a l’esquena de l’altre, si deia tres números, dos tenien que portar a l’altre com un rei o una reina, i si en deia quatre o més, s’agafaven de les mans i sol podien agafar el mocador els de la punta. Un altre joc és la muralla, que tracta d’ajudar-se els uns als altres a creuar una muralla imaginaria(que és una corda) que s’està cremant. Després vam anar a sopar i hi havia mandonguilles, sopa i un iogurt. Després vam fer un joc que va de descobrir un misteri: qui va matar al Sr.Malagrida, l’antic propietari d’aquella casa. Vam fer grups de 8 amb tercer, quart, cinquè i nosaltres, sisè. Al meu grup hi havia el Miqui, jo, l’Enric, l’Eric, l’Adan, la Paula i la Judit. Quan es va acabar el joc ens van dir qui va ser i amb què: la Sra. Magdalena amb el verí. Després va anar a dormir, però les nenes vam parlar una estona.
El segon dia va ser més cansat, perquè vam anar a dos volcans: el Croscat i el Santa Margarida. Primer vam esmorzar, i jo vaig menjar pa torrat. Després vam anar al Croscat, que té un tall que va fer el seu antic propietari. Vam anar a dins el tall, vam fer una fitxa i vam anar a l’altre volcà: el Santa Margarida. En aquest hi havia més pendent i hi va haver gent que no va pujar dins del cràter. Dins del cràter hi ha una ermita i es molt bonic. Vam jugar-hi una estona i vam marxar. Després vam anar a can Xel a dinar, i fan un menjar boníssim. De primer hi havia una bomba, que és com una mandonguilla gegant, de segon vedella amb patates fregides i de postres, gelat de xocolata i vainilla. Després vam anar a la Fageda d’en Jordà, una fageda sobre una colada de lava. Ens hi vam endinsar una mica i vam parar a fer una fitxa i ens van deixar uns minuts per tirar-nos fulles entre tots. Després vam anar a l’alberg a berenar,  a dutxar-nos i arreglar-nos per la disco!! Quan vam estar tots vam sopar i després vam començar tots ballar i a cantar.

Vam anar tots rendits a dormir.

El tercer i últim dia ens vam et, a totes menys a la Mar, que ja estava desperta. Vam fer les motxilles i vam anar a esmorzar. Per esmorzar vaig menjar pa torrat amb pernil i formatge. Després vam anar a la cooperativa de la Fageda, una fàbrica  de iogurts melmelada... on hi treballen persones amb certificat. Vam arribar i vam anar a veure les vaques, de grans i de petites. Després vam descobrir que les vaques fan millor llet amb música clàssica. Vam veure les màquines i vam arribar a una sala amb un projector. Allí vam veure un video de la fàbrica i ens van donar un iogurt, boníssim!! Després vam esmorzar i vam anar a l’alberg a buscar les motxilles i vam marxar. A l’autobús van ficar una pel·lícula que es diu “Noche en el museo” que és molt bonica. I aquí s’acaben les meves primeres colònies.