06 de març 2017

Colònies

El dia abans, diumenge 19, vaig començar a preparar la motxilla, no parava perquè hi havia de posar moltes coses: dos mudes de roba, el pijama, la tovallola, el necesser... Ala final no en vaig tenir rou amb aquella motxilla, així que en vaig agafar una altra. Quan me la vaig posar per poc no em tombo del pes.
Els dies 20, 21, 22 vaig anar de colònies amb l’escola a una comarca que es diu la Garrotxa. L’alberg on ens allotjàvem era al centre de la ciutat d’Olot, la capital de la comarca.
El primer dia hem vaig haver d’aixecar a les sis del matí, perquè marxàvem a dos quarts de vuit. Els pares ens van acompanyar fins a l’autocar i ens vam acomiadar. Vam posar les motxilles al maleter i l’autocar va emprendre el camí cap a Olot. Eren tres hores de camí i estàvem molt avorrits, però ens vam posar a parlar i a cantar i tot va passar més ràpid, també vam fer una parada per descansar i esmorzar i després ens van posar una pel·lícula. Al arribar, al matí, l’autocar ens va deixar a la plaça d’un poble anomenat Castellfollit de la Roca on hi havia dos monitores que ens esperaven.
Elles dos ens van explicar que faríem durant aquests tres dies. Allí, van fer un petit experiment amb un polsim màgic i una mica de foc que semblava un volcà. Després vam visitar el poble i el vam travessar per anar a un mirador. Aquell poble no era un poble qualsevol, si no que era un poble construït a dalt d’una roca per causa de les erupcions volcàniques dels volcans que hi havia pels volts. Vam aprendre que quan la pedra es solidificava quedava de tres maneres: en forma de massa, en forma lenticular i en forma de prisma. També vam recórrer una petita ruta per la part baixa de la roca i vam travessar els dos rius, el Fluvià i el Toronell, per mitja d’un pont que són els que envolten el poble. Llavors vam tornar a la plaça d’on havíem marxat, per dinar. Després de dinar vam anar a jugar a una plaça que hi havia al costat.

A la tarda vam anar a la casa de colònies, però no a dins, si no a mirar-la per fora perquè tenia uns jardins molt grans i molt bonics. Tot seguit va venir una monitora i ens va dir que aniríem a visitar els carrers i monuments més representatius d’Olot. Vam anar mirant carrers i estàtues i també per grups vam anar completant un quadernet que ens havien donat. A l’acabar vam tornar cap a la casa de colònies i un monitor i una monitora ens van explicar que faríem fins a l’hora de sopar. Vam jugar a jocs tradicionals com el mocador, la muralla, la guerra de vaixells... però de manera col·lectiva. Per exemple al mocador, si deia dos nombres havien de sortir dos persones i una havia de pujar a l’esquena de l’altre, si eren tres persones, dos s’havien de donar les dues mans i l’altra havia de pujar i assentar-se i si eren quatre o mes persones s’havien d’agafar per els braços. Va ser molt divertit !!

Després vam anar a instal·lar-nos a les nostres habitacions, ho vam perfumar tot i vam posar més colors. Llavors vam anar a sopar, ens vam donar sopa i mandonguilles amb tomàquet i pèsols i per postres un iogurt. Després de sopar vam anar a l’habitació a buscar les llanternes perquè ens havien dit que faríem un joc de por. Deien que era una vella història on algú havia estat assassinat i nosaltres havíem de descobrir qui era. Ens van dividir en grups i es van posar en diferents llocs del jardí, també teníem unes cartes i si  endevinaven quina carta tenia l’altre grup li havíem de donar fins que sol ens quedes la persona que va ser assassinada, amb l’objecte que ho van fer i el lloc on ho van fer. Després ja vam anar cap a l’habitació, ens vam posar el pijama i cap a dormir, però com que no ens adormíem ens vam posar a parlar fins tard.
L’endemà teníem una mica de son però ni gaire, vam anar a esmorzar, jo vaig menjar: un got o bol de llet amb cereals i una llesca de pa torrat amb crema de cacau. Després ens van passar a buscar per anar als volcans: Croscat i Santa Margarida. El Croscat era al·lucinant perquè una part estava tallada i així es podia veure el se interior. Feia molta calor i el Santa Margarida era bastant empinat, però jo el vaig pujar, quan vam arribar a dalt de tot vam començar a baixar per anar al cràter. Al arribar-hi, era una esplanada molt gran, allí vam descansar, vam jugar una mica i també vam fer la croqueta.
Després vam baixar, estava una mica cansada, i vam anar a dinar a un restaurant que es deia Can Xel. Per dinar, de primer, ens van donar una bomba que era un ou dur farcit, de segon carn amb patates fregides i per postres un gelat de vainilla i xocolata. Va ser tot molt bo !! A la tarda vam anar a la fageda d’en Jordà, és un bosc amb molts faigs. Ens van explicar l’important que era aquest bosc perquè estava construït a sobre de la lava solidificada del volcans. Vam fer una activitat amb els arbres, si feien soroll, quin toc tenien... i després guerra de fulles. Va ser molt divertit. Llavors vam anar cap a la casa de colònies, ens vam dutxar i vam anar a sopar. Ens va tocar arròs a la cubana, truita de patates amb croquetes i per postres un iogurt. Després ja vam anar cap a una sala i allí vam fer discoteca amb música que havíem preparat, en ho vam passar molt bé. Quan es va acabar ja vam anar cap a l’habitació a posar-nos el pijama i a rentar-nos les dents, i mentre no dormíem ens vam posar a explicar històries i altres coses...

L’endemà era ja l’últim dia, ens vam despertar, ens vam vestir i vam anar cap a esmorzar. Jo vaig menjar un got amb suc, dues palmeretes i una torrada de pa amb pernil salat. A l’acabar vam anar a visitar la cooperativa de la fageda, no es una cooperativa normal, si no que hi treballen bastantes persones amb alguna discapacitat. Treballen més que res amb làctics, per això tenen vaques però també van altres productes com melmelades. Ens vam ensenyar les vaques grans i les vaquetes mes petites, una cosa molt curiosa era que els hi posaven música perquè així estaven més tranquil·les i feien més bona llet. També ens van ensenyar com les màquines envasaven els iogurts i com era el mecanisme que els hi treia la llet. Llavors vam entrar en una sala i ens van donar un iogurt i mentre ens van posar un vídeo que explicava com es va crear. Al sortir hi havia un parc i vam jugar una mica però després ja vam anar cap a dinar a l’alberg. Vam menjar fideuà que estava boníssim, unes empanadilles de tonyina a dins i per postres un plàtan. Després ja va passar un autocar a buscar-nos per fer el viatge de tornada cap a Albesa, pel camí ens van posar una pel·lícula que a mi m’agrada molt i de seguida vam arribar. Estàvem molt contents de tornar a veure els nostres pares.