03 de març 2017

Les Colònies a la Garrotxa

Hola, em dic Jordi Farran i avui explicaré com van ser les colònies a la garrotxa amb  3r, 4t,5è i 6è.
Ens vam despertar jo i el meu germà a les 6:45, vam esmorzar i vam marxar cap a l’escola justos de temps, al arribar vaig veure a la Carla arribar corrents, i al Llobera i a tots. Vam pujar al autobús i vam marxar cap a la garrotxa, al autobús vam veure “Evasión en la granja” molt divertida. Ens van deixar a Castellfollit de la roca, allà ens van explicar que el poble estava damunt d’una colada de lava petrificada, també que hi havia formes diferents que havien deixat la lava. Després vam fer un llarg recorregut fins arribar al parc on havien anat al matí, vam dinar tots junts els de 6è. No ens vam estar molt temps allà, vam pujar al autobús i vam anar cap a la casa de colònies, vam deixar les motxilles e un lloc i vam anar a donar una volta per Olot, vam fer uns grups, érem la Carla, L’alba, El raül, la mar i jo, Al acabar vam anar als jardins amb l’Elio i L’eli, eren dos monitors  molt divertits, vam jugar al submarí, a la muralla, també a un joc de cridar, a una de mòmies, va ser súper divertit. Després vam anar a sopar al menjador, no hi vam estar-hi molt allà, per acabar a la nit plena vam fer un joc de policies que feia por, cansats i amb son vam anar a dormir, ah si també a l’habitació vam fer un concurs de vacil·lades. L’endemà pel matí ens vam llevar aviat i vam anar a esmorzar, després ens van donar uns  entrepans de pernil. Vam ficar rumb cap als volcans, el Croscat i el Santa Margarida, ens van deixar a la carretera i vam començar a pujar una mica de costa cap al volca, al Croscat no hi vam pujar-hi, ens vam assentar al davant del tall i unes monitores ens van explicar com era i vam fer exercicis.



Ens vam menjar l’entrepà i vam començar a anar cap al Santa Margarida, aquell volca si que tenia una costa alta, un grup de 6 vam pujar amb el Javier, que ell anava ràpid perquè esta molt fort, al arribar a dalt vam baixar cap al crater corrents, vam baixar amb pocs minuts però va ser emocionant. Allò era impressionat, érem al crater d’un volca, jo personalment mho imaginava molt mes diferent, no amb tanta vegetació ni tant gran. Quan van arribar tots vam jugar uns minuts per allà, les monitores ens van explicar el volca i que l’amo es va fer molt ric amb el volca. Vam tornar a pujar cap dalt i vam tornar a baixar, tots vam acabar cansats, vam seguir caminant cap a Cal Xel, un restaurant amb dos forquilles, estava molt bo el que ens van portar, al acabar vam anar a un parc que hi havia al costat, després de 15 minuts allà jugant vam començar a caminar cap a la Fageda d’en Jordà, tot estava ple de faigs, era molt bonic, allà ens van explicar que no es podia tocar res ni emportar-se res, també vam llegir uns quants poemes sobre la Fageda que em van fer pensar molt. Després ens van fer abraçar arbres durant uns quants minuts, a continuació vam fer una guerra de fulles molt divertida. Vam marxar cap a l’autobús i vam anar a l’alberg, allà ens vam esperar una bona  estona al jardí per anar a dutxar-nos, quan per fi ens va tocar  pujar a les habitacions ens vam canviar ràpid i vam tenir que anar a els dutxes amb tovallola corrents. Va passar una hora i ja érem dutxats i canviats a baix, però hi havia un problema, encara eren les 7 de la tarda, així que ens vam esperar a la sala de jocs i al menjador escoltant musica, també les nens em van ficar un munt de clips i i gomes al cabell. Va arribar l’hora de sopar, tots vam anar a agafar menjar i ens ho vam menjar tot, vam apartar les taules i les cadires ràpidament, ens vam esperar una estona i es va engegar la musica, tots vam començar a ballar i a cantar amb l’edu el Joel i jo, però la festa per mi no era divertida sense el llobera, ell és trobava malament, li feia mal el cap, així que no va poder ballar. La festa es va acabar a les 10 i algo, i llavors el Toni i jo vam pujar corrents cap a l’habitació de les nenes a donar-les un bon ensurt, sol la Carla es va espantar perquè ella era la primera. Vam marxar cap a la nostra habitació amb son i a dormir.

El tercer dia ens vam llevar d’hora i vam esmorzar pastes i pa amb pernil, vam veure el Toni i jo que no baixaven les nenes i vam pujar a ajudar-les perquè poguessin esmorzar que tenien molta gana, els hi vam baixar els anoracs i els llençols. Van esmorzar amb 15 minuts ràpidament perquè no tenien temps. Jo vaig agafar la capsa dels entrepans i els hi vaig repartit a la gent, em vaig sentir professor durant 5 minuts, vam ficar rumb cap a la fabrica la Fageda, allà el Victor que era un guia, ens van explicar  que allà hi treballen gent amb certificat, com donaven a llum les vaques, com menjaven, també ens van ensenyar vaques petites, a molta gent els hi van llepar però a mi no. Després ens van ensenyar que les vaques tenien musica clàssica, ventiladors, raspalls per massatges i per la calor unes maquines que tiraven aigua. Vam entrar amb una sala i ens van ensenyar un video de la Fageda, com es va crear i com es ara. Al acabar el video el Victor ens va donar iogurts la Fageda, estaven boníssims. Vam jugar mitja hora en un bar i el Joel i jo ens vam inventar una entonació dels noms molt rara, era així Jowi, Farran, semblaven beneits però ens donava igual. Després vam anar cap a l’alberg a dinar, vam menjar fideus, a jo no m’agradaven i els i vaig donar al Joel que es va menjar 3 plats mes. Després vam anar jugar una mica per allà, i vam pensar amb dormir una nit a l’escola, que encara o em preparat res. Vam posar rumb cap Albesa, ens esperaven 3 hores de camí, però a jo em van passar ràpid, vam mirar “Noche en el Museo”, un pel·lícula que tractava d’un museu que per les nits totes les figures cobraven vida, llavors el guardià es tornava boig. També vam fer una lluita de vacil·lades amb la Laia i la Carla, no se qui va guanyar, això no importa, per acabar vam dir piropos a tothom i jo li vaig dir un a l’Ares i el Joel es va posar Gelós, vam arribar i vam anar amb les mares i els pares, jo després vaig anar a voltar. Aquestes Colònies per a mi han set les millors que hem fet!!!