01 de juny 2011

L’aplec del caragol a Lleida

L’aplec del caragol es una festa que es va fer a Lleida el dia 27 de maig fins al dia 29 de maig, jo hi vaig anar el diumenge que era l’últim dia.

La meva mare em va contar que a primera hora del matí els musics de al “Charanga” van adonar una volta per tota Lleida i al seu darrera les penyes que fan les cassoles de caragols, n’hi havia moltes i totes de diferent llocs.

Cadascuna portava un mocador i una camiseta amb el dibuix de la seva penya.

Quan donaves una volta per tot allí, es sentia una oloreta a caragols i carn fregits boníssima. També hi havia un grup de pallasso d’animació, per als nens que s’avorrien al fer les penyes ho i havia massa calor.

Hi havia uns nens que per a refrescar als visitants agafaven pistoles d’aigua fresca i al passar els mullaven, a nosaltres no ens van mullar per què vam canviar de sentit, però això si jo tenia molta calor i em volia mullar el cap una mica, però no va ser així.

Després d’una estona sentíem molta musica i resultava ser la “Charanga” que estava tocant al centre de l’aplec, sonava molt fort i et rebotava per dins.

També més cap a la vora hi havia una estàtua d’un caragol enorme.

Hi havia moltes penyes fent els caragols i les seves cassoles. Que feien una olor meravellosa.

També hi havia a cada racó per a les penyes unes teles, li vaig preguntar al meu pare per a que servien i em va dir que servien per a que el dia abans miraven el partit de la “champions” del barça a Wembley i crec que estava molt de bé, perquè la gent podia seguir el partit i fer les cassoles.

Espero que l’any que bé i poguem tornar. Perquè es molt bonic i divertit i espero que la següent vegada si que em mulla.

0 comentarios: