21 de maig 2010

El pont de l'u de maig

Hola, sóc la Laura Olona i us vull explicar el meu pont del dia 1 de maig.

El divendres trenta d’abril, a les vuit i mitja de la tarda, marxava cap a Ainet de Cardós. Ainet de Cardós és un poble que està a la muntanya, a la Vall de Cardós, a dos hores de cotxe d’Albesa.

El viatge se’m va fer molt llarg, perquè era fosc i no veia res per la finestra. Més o menys, a les deu i mitja dea nit vàrem arribar a Ainet. Estàvem molt cansats del viatge, així que vam sopar pa amb tomata i truites i ens en vam anar a dormir. Estàvem a un apartament d’uns amics dels meus pares, molt bonic. Tenia una piscina (què naturalment jo no m’he hi vaig banyar perquè feia fred), un pàrquing i tres plantes. Nosaltres estàvem al 3º1ª. El nostre apartament era dels dos únics que tenien dos plantes.



L’endemà al matí, quan em vaig despertar, vaig anar a Ribera de Cardós a comprar pa. El fan boníssim! Quan vaig arribar a casa vaig esmorzar i desprès em vaig posar a fer un puzle del Simpson de mil peces mentre els meus pares preparaven els entrepans per esmorzar.

A les dotze i mitja van venir els nostres amics i vam anar a la nostra excursió del primer dia vam anar a un lloc que es deia: El Refugi del Gall Fer. Estava plovent. Vam agafar els impermeables i vam començar l’excursió. Pujant per el primer camí ens vam trobar cinc cadellets. Eren molt bonics! Jo i el meu germà els hi vam agafar amistat de seguida, els gossets ens van seguir el primer tram de l’excursió, i al cap de cinc minuts els va venir a buscar un tot terreny. Cap al final de l’excursió es va ficar a pedregar i vam tenir que girar cua. Vam dinar al cotxe.

Quan va acabar de ploure i de pedregar vam tornar cap a casa. Vam anar a veure un museu que hi havia a Esterri d’Àneu. Ens van explicar la casa de uns quants anys endarrere.

Vam anar cap a casa que eren les vuit de la tarda. Vaig mirar el Barça mentre sopava. El Barça va guanyar. Vam anar a dormir.

L’endemà quant ens vam despertar vam esperar que acabés de ploure, i vam anar a fer la segona excursió. Ens ho vam passar molt bé hi ha mitja excursió es va tornar a ficar a ploure. Vam tornar a girar cua i vam tenir que tornar anar a dinar al cotxe. El cotxe no va poder pujar més, perquè a les vores hi havia un metre de neu!
Feia un fred que pelava! I vam tenir que tornar endarrere. Tenia molta por, estàvem molt amunt, feia molt de fred i no podíem moure el cotxe. Quan vam poder vam girar i vam tirar avall. Vam dinar al cotxe un cop ja érem a baix de tot casi.

Quan vam acabar de dinar vam baixar de la muntanya i vam tornar cap a casa. Un cop a casa vam fer les maletes i vam marxar. Vam arribar a Albesa a les 20:00 de la tarda. Jo vaig anar a jugar al carrer, la meva mare desfeia les maletes, el mau pare feia el sopar i el meu germà jugava a pilota.

Aquell cap de setmana m’ho vaig passar molt bé!

0 comentarios: