22 de febrer 2007

Albesa sense flors

L’altre dia vaig sentir dir que l’Esther, propietària de la floristeria "Albesa Flors", plega. No sabem on anirà. Per això, abans que ens quedem sense floristeria vaig decidir fer-li una entrevista. Vaig demanar ajuda a la meva amiga Elisabet i, naturalment, va acceptar.
Hi vam anar el dia vint de febrer, al voltant de les cinc i mitja de la tarda. La floristeria està situada en un dels millors llocs d’Albesa, al centre del poble. El local no és massa gran ni massa petit. La botiga està envoltada de prestatges plens de testos i, al mig, hi ha com una taula molt baixa plena de flors i plantes.
Entrevistem l'Esther Sotillo Sàez, florista d'Albesa
• En quins llocs has estat treballant de florista?
A Lleida, de comercial en un majorista de flors i aquí, a Albesa.
• De què has treballat abans d’això?
D'anàlisis de contaminació ambiental, de control de qualitat en una empresa de llet en el laboratori i després de majorista de flors.
• Qui va obrir aquesta botiga?
Aquesta d’Albesa la vaig obrir jo l’any 1997, ja fa deu anys – ens va contestar d’una manera que es notava que estava recordant.
• Has fet algun curset de florista?
Ui, cursets ...!!! Sí, tots els que es poden fer. Ja fa més de deu anys, quan vaig obrir la botiga, ja n'havia fet molts. Vaig treure'm la titulació d'oficial florista estudiant a l'escola catalana d'art floral, a Barcelona, i assisteixo regularment a cursos monogràfics i a demostracions. Crec que sempre es pot aprendre una mica més.
• Quin tipus de plantes vens?
Plantes d’interior i d’exterior – va dir mentre senyalava algunes plantes.
• Per quin d’aquests tipus s’interessa més la gent?
Depèn de la temporada. A la primavera prefereixen la planta d’exterior i a la resta del l’any, sobretot a l’hivern, volen la d’interior.
• Que s’ha de fer per cuidar les plantes?
S’ha de vigilar que tinguin molta llum i l’aigua que necessiten.
• De què poden ser les plantes artificials?
De roba, de foam, de làtex i de plàstic – explicava, mentre ens ensenyava algunes plantes artificials.
• Sabem que plegues. Deixaràs estar les flors?
No deixo el negoci de les flors. Obriré una floristeria a Torrefarrera, es dirà "Anemone floral design & gardening", espero que em vindreu a visitar, ho fareu?
• I tant! i, parlant de visites, quin és el perfil habitual dels teus clients?
Doncs hi ha de tot, venen joves, gent gran, de vegades algú de fora, ...
• Prepares rams de flors per a ocasions especials?
Si, de tant en tant preparo rams per a bodes i defuncions ... La gent es gasta més diners en els rams per a les bodes. També es fan moltes vendes al voltant de Tots Sants perquè la gent porta flors al cementiri.
Les flors ens ajuden a transmetre els sentiments a les altres persones. Ens acompanyen en els moments importats de la vida, els naixements, les bodes, els aniversaris, les demostracions d'afecte, els moments de tristesa com la mort, ...
• Dissenyes jardins o alguna cosa semblant?
Si, he dissenyat alguns jardins per a la gent i també ornamentacions per a llocs públics. Forma part de la meva feina: disseny floral de tot tipus i també disseny de jardins, és clar.
-- Gràcies a Elisabet Solé per la seva col·laboració en l'entrevista.

0 comentarios: