26 de febrer 2007

Ivars de Noguera

Ivars de Noguera és un poble situat a 30 km de Lleida i 15 d'Albesa, passant per Algerri. Pertany a la comarca de la Noguera i toca amb l'Aragó (la Llitera). Està prop del riu Noguera Ribagorçana, que és el mateix que passa per Albesa.
La majoria dels seus habitants són pagesos, fan uns préssecs molt bons i reconeguts a molts llocs. La seva població actualment és d'uns 360 habitants i es manté, ja que té 20 nens que van a l'escola Primària CEIP Sant Sebastià, que forma part de la ZER Serra Llarga. Està situat al damunt d'un turó molt característic. És un poble molt costerut.
És el poble del meu pare i on jo vaig néixer. Hi vaig viure quatre anys. Quan jo hi vivia només hi havia 14 nens a l'escola i dos mestres. Només hi havia una botiga i un lloc on venen pa. Fa poc que hi ha una farmàcia, però quan jo hi vivia no n'hi havia cap.
Alguns caps de setmana hi vaig i m'ho passo molt bé perquè és un poble molt bonic i m'agrada fer rutes amb la bici.
Hi ha un casal on fan ball per la Festa Major. També hi ha piscines, i no són com totes. Les piscines d'Ivars de Noguera tenen forma rodona i també hi ha tauletes pel voltant per menjar-hi.
Si hi aneu, podeu visitar l’embassament de Santa Anna. Els caps de setmana hi ha molta gent que hi practica Mountain Bike pels seus camins. De tant en tant m'hi trobo alguns dels meus amics i estem molt a gust bé junts. Aneu-hi! Descobrireu un poble que us agradarà.

3 comentarios:

Arnau Piqué
Diu ...

Crec que es molt bonic aquest poble.

Unknown
Diu ...

Jo vaig estar un dia ja fa molts anys a aquest poblet, però no m'hi vaig fixar que fós tan bonic. La propera vegada m'hi fixaré més bé.
Alfonso

Anònim
Diu ...

El curs passat vaig està de mestra d'educació especial a l'escola d'Ivars i la veritat és que és un poble força curiós perquè està a dalt d'un turó. El primer dia que hi vaig anar em vaig perdre per les seves costes i va ser complicat pujar amb el cotxe. Recordo un consell d'una mestra que em va dir posa la primera i cap amunt i així ho vaig fer. Tot i aquesta petita aventura em va semblar un poble bonic i molt acollidor.