15 de maig 2016

Últimes colònies amb l'escola l'Àlber

Colònies al camp d’aprenentatge de Pujalt.


El passat dijous 21 i divendres 22 d’abril els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de l’escola l’Àlber vam anar de colònies al Camp d’aprenentatge de Pujalt.

Eren les nostres primeres colònies des de que  les van suprimir l’any 2013, és a dir, quan tenia 8 anys.

Estàvem emocionats tots amb les nostres motxilles o maletes que estaven a punt d’explotar, al parc de davant l’escola a punt de pujar a l’autobús. El camí se’ns va fer bastant curt.

Quan vam arribar a Pujalt ens vam haver de posar a cobert per què plovia, en una petita sala de fusta on vam esmorzar. Tot seguit vam anar a fer uns tallers de meteorologia, van ser molt interessants, però almenys a mi em van resultar una mica llargs i pesats, ja que sóc molt inquieta, i el d’estar assentada sense fer res em resulta insuportable.

Desprès vam anar a dinar a la saleta on havíem esmorzat aquell mateix matí i com 
desprès no plovia ens van deixar sortir a l’exterior per a jugar, fer-nos fotos.

A les 16:00 vam començar a fer les activitats astronòmiques, aquelles em van agradar més que les del matí. Entre activitat i activitat vam poder berenar una mica.

Quan vam acabar els tallers vam anar cap al Casal la Salle on ens allotjaríem aquells dies; aquell edifici estava molt bé. Tot seguit vam repartir-nos en habitacions i ens hi vam instal·lar; quan vam acabar vam anar a sopar, el menjar estava molt bo per ser de Casal. Desprès de sopar ens vam abrigar bé, ja que al matí, tots inclosa jo havíem passat molt fred. Seguidament vam agafar el nostre preciós autobús de parquet i seients de cuir. E l conductor era molt agradable.

Aquella nit em va encantar perquè miràvem les estrelles i a mi m’agrada molt. Ens van ensenyar a veure constel·lacions com l’Ossa Major, el Carretó…

Quan vam acabar vam agafar el autobús que ens portaríem a la Salle i quan vam 
arribar ens vam posar el pijama i ens vam posar dins el sac de dormir per intentar dormir; jo dormia amb les nenes de la meva classe i les nenes de 5è.

De la meva habitació no podia dormir ningú, en canvi, les nenes de 3r i 4t i els nens dels 2 cicles també, tots dormien com a soques, menys nosaltres. Com que no podíem dormir, ens vam posar a parlar, a riure, a cantar…, per tant, la tutora de 6è, la meva, venia cada 2 per 3; al final passaven ja 2 hores de mitjanit i l’Anna Arderiu va venir a dormir a la nostra habitació perquè calléssim.

El dia següent no estàvem cansades, però se’ns tancaven els ulls de tant en quan.

Els professors ens van aixecar a les 8:00 i desprès ens vam arreglar i tot seguit vam esmorzar.

Era el segon i últim dia, aquell matí vam fer un taller d’energies renovables i també 
vam anar a veure l’abocador de Pujalt.

Seguidament vam tornar a la Salle a dinar i desprès a recollir l’habitació i a fer l’equipatge.

Al viatge de tornada molta gent es va adormir, ja que estaven cansats .La tornada va ser tranquil·la comparada amb l’anada.


Aquelles colònies em van agradar moltíssim, van ser les últimes colònies amb l’escola i els meus companys amb els que he conviscut tants anys… com bé va dir una amiga meva, hem d’aprofitar tots els dies que ens queden per passar temps tots junts, perquè tot el que té un principi té un final i hem d’aprofitar tot el temps que ens queda com si no hi hagués un demà.

0 comentarios: