15 de maig 2016

colònies 2016

COLÒNIES 2016

El passat dia 21 i 22 d’abril els alumnes de cicle mitjà i superior vam anar de colònies al camp d’aprenentatge de Pujalt.
Així doncs, el ja passat dijous 21 d’abril, els nens i nenes dels ja nombrats cursos, ens esperàvem a las voltants de la parada de bus. I doncs, quan ja tots érem dins del bus ( un bus de luxe: amb seients de pell súper còmodes, el terra d’un parquet lluentíssim, un sostre per on es podia veure el cel, unes pantalles plegables per on es podia veure moltes pel·lícules) vam dirigir-nos al observatori de Pujalt on ens esperaven un parell de monitors, en Bernat i l’Albert.
Als volts de les onze vam anar a una gran classe on ens van explicar una mica què faríem. Desprès ens van dividir en dos grups: els de cicle superior, que ens vam quedar a fer experiments sobre la meteorologia a la classe  gran amb l’Albert i els de cicle mitjà que van anar a una altra classe amb el Bernat a fer uns tallers de com fer de meteoròlegs  amb algunes tècniques casolanes . Desprès de cada taller ens vam intercanviar i vam anar a fer els tallers que no havíem fet .
Al acabar els tallers vam anar a dinar, tots molt afamats, amb un recinte prop de la zona.
Quan vam acabar, per bona sort va  parar de ploure i vam  poder anar a jugar pels voltants vigilant no enfangar-nos.
Quan de jugar ja en vam tenir prou, ens vam dividir en els mateixos grups i vam anar a fer més tallers.
Nosaltres, els de cicle superior, vam començar fent una volta per dins del poble i els camps de Pujalt  fent  un recorregut a gran escala pel sistema solar. A mi aquest taller em va agradar moltíssim, però em vaig cansar i acalorar molt.
Desprès vam anar a fer uns altres tallers amb un altre monitor, on vam poder veure el sol per un telescopi que tenia un filtre per no cremar-nos. També vam explorar l’espai  a través d’un programa informàtic. Just al moment d’acabar el taller per damunt nostre va passar una nau, per mala sort no vam poder parlar amb ells.
A les set, més o menys, ens va venir a recollir el bus i ens vam dirigir cap a la casa de colònies, que estava ubicada a les afores del  terme de Sant Martí. Per fi vam trobar les habitacions i ens hi vam poder instal·lar.
Quan ja havíem deixat la habitació polida i perfecta per al arribar poder anar al llit, vam anar al menjador a sopar. Si voleu que us digui la veritat, és que el menjar d’ allí no em va agradar gaire.

Ja havent acabat de sopar vam tornar al camp d’ aprenentatge on els mateixos monitors que havíem tingut a la tarda ens van dividir en els mateixos grups de sempre. Aquest cop el nostre grup va començar amb l’observació de l’univers, en la qual vam fer servir molts telescopis. Desprès l’Albert, al segon taller, ens va explicar curiositats de l’univers.
Finalment vam pujar al bus i vam anar a les habitacions, però no us penseu que vam dormir no, vam estar parlant fins que ens vam adormir.
El dia següent ens vam despertar molt cansats, clar al no haver dormit a la nit. Vam anar a esmorzar i desprès vam anar al camp d’ aprenentatge on amb el Bernat vam anar a veure un aerogenerador , la central que els controlava i finalment la deixalleria de Pujalt.
Desprès amb l’Albert vam mirar un vídeo del moviment de la lava del sol. Era al·lucinant, es veia  el moviment del sol, com explotava i produïa els rajos de sol...
Finalment vam anar a dinar i desprès de fer totes les maletes, vam anar a jugar un miqueta per acomiadar-nos d’aquell bonic lloc.
Durant aquestes colònies m’ho he passat molt bé, he aprés moltes coses sobre l’univers i la meteorologia. Ja que ha set el primer any que les han tornat a reincorporar, crec que han estat molt bé .