11 de maig 2016

La sardana

LA SARDANA
Aquestes vacances la nostra tutora ens ha demanat que féssim una redacció sobre les sardanes, i la veritat és que jo no en sé molt d’aquest tema… per tant, faré la redacció amb la informació que sé.
La sardana és una dansa popular catalana i és el ball Nacional de Catalunya. Es balla en cercle seguint la música interpretada per la cobla,una música formada per una gran varietat d’instruments.
Normalment  la roba que acostuma a portar la dona és una faldilla ampla i per sota els genolls, unes sabates d’esport lligades als turmells i una camisa blanca com la neu; de vegades porten una xarxa al cap que reculleix els cabells. Els homes porten sempre uns pantalons foscos com la nit, una camisa amb una faixa color sang i també unes sabates d’espart. Això de la roba es molt relatiu i no sempre s’ha de portar una roba concreta; menys quan vas a competir, que normalment tots van a conjunt.
Jo no sé ballar sardanes, la veritat, encara què no és perquè no me’n hagin ensenyat per que la meva tieta esta farta de fer-ho!

Em sembla què és una dansa divertida i que ajuda que el grup sigui més fort, m’agradaria aprendre’n la veritat, jo què és la nostra dansa i és una cosa que no ens la podran treure mai.

0 comentarios: