03 de març 2015

Excursió a Sant Llorenç de Montgai

El dia 5 de febrer vam anar a una excursió a Sant Llorenç de Montgai. Al matí em vaig aixecar, la mare em va fer l’esmorzar i després me’n vaig anar a vestir. Després de vestir-me vaig anar al lavabo i em vaig rentar les dents, vaig anar al vàter i després quan ja vaig acabar del lavabo vaig anar a seure al sofà a mirar revistes i a mirar la televisió. A les vuit vaig anar cap al menjador fins a les nou menys deu minuts. Llavors vam pujar cap a dalt i llavors la mare va deixar els nens d’acollida al pati de l’escola i després va venir a acompanyar-me fins a l’autocar. Llavors  va començar a marxar l’autocar cap a Sant Llorenç de Montgai. Quan estàvem de camí cap  vam veure un tràiler. Quan vam arribar a Sant Llorenç de Montgai vam baixar de l’autocar i vam anar cap a una placeta on vam esmorzar. Jo vaig esmorzar pastes de xocolata i un suquet de pinya, i després vam jugar una miqueta al “pilla-pilla” i a fet i amagar. Per aquell patí també xerràvem, hi havia molt xivarri i nosaltres a vegades espantàvem a les nenes de tercer, quart, cinquè i sisè. 

Llavors al cap d’una estona d’haver esmorzat i d’haver jugat ens van cridar els monitors i ens vam posar per grups com ens van dir. Un grup era cinquè i sisè, i l’altre tercer i quart. Llavors amb el nostre grup vam anar cap al camp d’aprenentatge de la Noguera i vam haver de pujar un pendent molt forta i ens vam cansar molt. Vam haver de caminar un quilòmetre i mig fins arribar a dalt. Quan vam arribar a dalt estàvem molt cansats, vam entrar en una aula i ens vam asseure en unes cadires i llavors el nostre monitor, que es deia Víctor,  ens va explicar tot el paleolític i el neolític i ho explicava molt bé. Quan va acabar de explicar-ho tot vam veure com amb dos sílex, unes pedres lluents i que tallen molt,  feia espurnes i fum quan les fregaves.  





Després, quan va acabar d’explicar-ho tot vam anar cap a fora al carrer i vam anar a dintre d’una cabana dels neolítics i dels paleolítics;  al cap d’una estona que ens expliqués de què estaven fetes vam anar a excavar i ens van dir com s’havia d’excavar, és a dir, com els arqueòlegs, i vam excavar com ells i ens van dir que ho féssim amb molt de compte perquè els ossos eren de veritat. Llavors quan vam acabar l’excavació vam agafar les motxilles i vam baixar el pendent corrents fins a baix, llavors vam anar a dinar a la placeta on havíem esmorzat i llavors l’altre grup encara no havia arribat i nosaltres mentrestant vam començar a dinar, mentre dinàvem també jugàvem. 


Llavors quan ells van arribar també van començar a dinar i llavors quan nosaltres vam acabar de dinar i ells també nosaltres vam anar a una altra aula i ells van anar a la presa caminant. Quan hi vam arribar vam entrar a l’aula i una dona arqueòloga ens va fer seure en unes cadires i vam mirar la reproducció dels humans i després vam anar a un laboratori. Quan vam acabar vam anar cap a la placeta a esperar l’altre grup i vam jugar i berenar, però jo no vaig berenar perquè no en tenia. Després quan van venir vam pujar a l’autocar i vam marxar cap Albesa. Quan vam arribar a Albesa vam baixar tots de l’autocar, vam berenar al parc i vam marxar tots cap a casa. Va ser el dia que em va agradar més de totes les excursions que vam fer.


0 comentarios: