16 de juny 2009

Entrevista a la Jose

L’altre dia vaig entrevista a la Jose que es modista i ella hem va respondre així
Per què vas decidir obrir una merceria?
Perquè sempre m’avia agradat tindre una botiga , i també era el meu ofici i el vaig tindre que aprendre.
Quins horaris teniu?
De les deu del matí fins a les dotze i mitja, i de les cinc i mitja fina a les vuit de la tarda, i els dissabtes de deu a una.
Quants anys fa que ets modista?
Uns 20 anys, i ara n’estic satisfet d’haver triat aquet ofici.
Quant temps vas haver de estudiar per ser modista?
Dos o tres anys.
A part de merceria a quin servei oferiu més?
Sí, retocs de roba
A part de aquesta merceria abans n’hi havies obert una altra?
No. Tot i que m’hagués agradat molt.
T’agrada la feina que fas?
Si, molt n’hi que al començament no .
Com et vas interessar a ser modista?
Perquè la mare mi va fe anar, perquè volia que s’espigués cosir i hem va agradar.
Com ho vas aprendre?
Als matins treballava amb un magatzem de fruita i a les tardes anava a Lleida a aprendre a cosir.
Què utilitzes a part de la agulla?
La maquina, les tisores,el fil i el didal
Què et fan arreglar més pantalons cremalleres ...?
Retocar pantalons,retocar camises i cremalleres.
Quants anys fa que has obert la merceria ?
Uns cinc anys i mig al novembre en farà sis
De què vas treballar abans d’això?
Al magatzem (catafruit) hi vaig treballar molt anys.
Moltes gràcies per tot.

0 comentarios: