13 de gener 2017

Vacances de Nadal

Com cada any, en aquests mesos d’hivern, se celebren les festes de Nadal i a casa meva ho fem d’una manera molt peculiar.
Uns dies abans del gran dia adornem una mica la casa, posem l’arbre de Nadal a l’entrada, posem les llumetes al balcó, fem el pessebre amb els tres reis, posem una figureta de Pare Noel i empeguem al mirall un dibuix màgic. El dia abans de Nadal, és a dir la “noche buena” fem un gran sopar amb unes postres molt bones.

El dia de Nadal, el 25 de desembre vam anar a cagar la soca a casa de la padrina de la Portella i també va venir el meu cosí Álex. Quan em vaig aixecar vaig esmorzar i em vaig vestir corrents, tenia moltes ganes de veure a la família. En arribar allí vam donar el Bon Nadal a tothom, llavors ens van fer anar a assajar una mica la cançó per si se’ns havia oblidat i ens vam posar a cagar la soca, ens va cagar uns regals ben divertits. Llavors ens vam quedar a dinar que per cert era boníssim, després vam anar cap a casa nostra i feien una pel·lícula que m’agrada molt, així que em vaig quedar a veure-la. Al cap d’una estona, quan es va acabar vam anar a casa de la padrina de Mollerussa a donar-li el Bon Nadal, també ens vam trobar amb uns amics, vam estar parlant una estona i després vam tornar cap a casa, m’ho vaig passar molt bé!

El dia després de Nadal, el 26 de desembre vam anar a cagar la soca a casa de la padrina de Mollerussa amb els altres cosins: l’Oriol i l’Aleix. Aquell dia no sé perquè però em vaig despertar bastant aviat, suposo que devia ser perquè estava molt contenta, vaig esmorzar i em vaig vestir ràpidament i vam anar cap a casa de la padrina. En arribar allí vam aparcar el cotxe i vam anar caminant fins a casa seva, al cap d’una estona van arribar els meus cosins, tots estàvem molt contents perquè feia una mica de temps que no ens havíem vist. Mentre s’acabava de preparar el dinar vam jugar una mica però ràpidament ens vam posar a dinar, en haver acabat de dinar vam menjar els típics postres que es mengen per Nadal: neules, torrons, polvorons, bombons... a mi m’agraden molt les neules i els bombons. Vam jugar cinc minuts mentre acabaven de desparar la taula i llavors vam fer cagar la soca, vam assajar una mica la cançó i a picar-li ben fort. Ens va cagar uns regals molt bonics !! Mes tard, vam marxar, vam anar a buscar el cotxe i cap a casa. En arribar allí ens vam posar a jugar amb els regals que ens havia cagat la soca, aquell dia m’ho vaig passar molt bé !!

Això va ser el diumenge i el dilluns, així que la resta de la setmana la vaig passar fent els deures, cada dia igual. M’aixecava bastant tard, esmorzava i anàvem a comprar i si després de comprar em quedava una mica de temps abans de dinar aprofitava per preparar-me els deures. Però quan els feia era després de dinar, un dia llegia, l’altre feia medi, l’altre català, l’altre anglès fins que s’anaven acabant. I va arribar el dissabte, dissabte era un dia qualsevol com els de la setmana però per la nit era cap d’any !!

Aquell dia estava molt contenta i tenia moltes ganes que arribés la nit perquè aquest any era el primer que anava a celebrar-ho amb la colla. Un cop allí, vam fer un sopar amb pizzes i una mica de vermut. Vam acabar una mica aviat així que ens vam posar a escoltar música i a ballar, fins que va arribar l’hora, ja eren les dotze i vam començar a menjar el raïm, estava bastant nerviosa perquè volia acabar-me’l tot, però no vaig poder i me’n va quedar tres. Ja érem al 2.017!!



Aquell any m’havia passat volant, m’han quedat bons records però també altres de no tan bons. Després vam fer-nos unes quantes fotos de record i a continuació vam posar el just dance a la tele i vam ballar, així fins a les dos de la matinada que va ser quan jo vaig marxar però n’hi ha que es quedaven a dormir. Estava tan cansada que fins a dos quarts d’una del matí no em vaig despertar.
El dia 5 de gener va ser la nit de reis a Mollerussa i els vam anar a veure amb la padrina. Vam començar el dia amb normalitat com un dia qualsevol, em vaig aixecar bastant tard... i a l’hora vaig dinar. Cada cop s’anava apropant més l’hora i l’Esther cada cop estava més nerviosa. Els reis passaven a les set del vespre amb una cavalcada per la carretera principal, portaven unes carrosses molt grosses i molt ben adornades amb llums. També tiraven confeti i caramels !! Vam plegar molts caramels. Després van passar per una passarel·la on et donaven més caramels i tu els hi podies donar la mà, a continuació l’alcalde va dir unes paraules sobre els reis i ells també van parlar i al final van tirar un munt de confeti!! Llavors vam anar cap a casa per veure si ens havien deixat alguna cosa... i sí, ens havien deixat molts regals. Els vam obrir i eren súper bonics. També ens vam quedar a sopar i després vam marxar cap a casa nostra.

El dia 6 de gener al matí van passar els reis per la Portella i els vam anar a veure amb la padrina. Vam començar el dia amb molta il·lusió, a les dotze el mossèn deia missa així que hi vam anar. Després vam sortir cap al carrer a davant de l’església on els reis et donaven caramels i també et podies fer una foto amb ells, l’Esther i jo ens vam fer una foto amb el rei blanc. Llavors vam anar caminant cap a la plaça on allí deixaven les seves carrosses i et tornaven a donar caramels. Tot seguit vam entrar a la sala d’actes on et donaven els regal que havien portat. Quan ja teníem els regals vam anar cap a casa per veure si n’havien deixat més i... sí, n’hi havia més !! Els vam obrir i eren molt divertits, a continuació ens vam quedar a dinar que per cert era molt bo i després ja vam marxar cap a casa, així durant la tarda vam poder jugar amb el que ens havien portat.








0 comentarios: