15 de febrer 2016

la meva granja

El 22 de gener vam anar a la granja dels meus pares. La granja està situada entre els termes de Albes i Algerri. Vam anar-hi per que feia temps havíem estudiat un  tema de la ramaderia i agricultura intensiva o extensiva, i volíem que ens ho expliquessin. La granja és dels meus pares, el Marcos i la Nuria.
La granja que tenen és de conills ; quan vam arribar, tots els meus companys es van quedar boca badats del gran que era, i els professors i acompanyants també. A la granja hi ha 5 rencs prims i llargs i una nau tancada molt gran on el menja es dona bastant mecanitzat.
La meva mare ens va ensenyar els conills, però després se’n va anar a inseminar i el meu pare ens començarà explicar moltes coses. Per exemple: qui va portar a Espanya un virus, com els vacunaven, com els feien reproduir...
Els conills quan son grans es reprodueixen, la meva mare els i treu mostres de semen i després ficaven el semen barrejat amb un producte per a que la conilla tingues mes conills i els fica dintre d’una cànula i quan ja tenia fet tot això li ficava la cànula per la vagina pera injectar el semen dins de la conilla i tingues conillets.
Les conilles acostumen a tenir de 7-12 conills i crien  cada 2-3 semanes.

Aquell dia m’ho vaig passar molt bé, i els meus pares es van ficar molt contents d’explicar-nos tantes coses.

0 comentarios: