15 de febrer 2016

La granja de la Clara

La granja de la Clara

El dia 22 de gener,els alumnes de 6è vam anar a la granja de la nostra companya, la Clara.Ens vam haver de repartir en tres cotxes per anar-hi, a mi em va tocar al cotxede la meva amiga Andrea,juntament amb la Clàudia .
Quan vam arribar a la granja, que està situada entre els termes d’Albesa i Algerri, la Clara i la seva mare van anar a tancar els gossos els gossos, el Llampec i el Nil, perquè hi havia gent a qui els feia por, entre aquesta gente tic inclosa jo!
Desprès la marede la Clara ens va explicar que tenien 5 naus al descobert i una al cobert, ella ens va explicarquines conilles eren les de les dos primeres naus i també ens va explicar altres coses, com, que la malaltia de la tinya als humans sols se’ls pot contagiar si un conill l’esgarrapa o li fa un tall; desprès va venir el seu marit, el pare de la Clara perquè la Núria havia d’anar a inseminar les conilles, i va ser ell qui ens va acabar d’ensenyar la resta de les coses, com, que les conilles no tenen el cicle menstrual,que sols es poden tenir de set a dotze conills en un embarás,etc.
També ens van explicar altres coses , i desprès va manar a veure con inseminaven les conilles ja que la mare de la Clara ho estava fent; consistía en introduir una xeringa plena d’espermaozoides a dins de la vagina i desprès punxar-li un líquid (hormones), però aquest no dins de la vagina.

Aquesta sortida em va agradar moltíssim perqué era molt interesant i vaig aprendre moltes coses, m’agradaria tornar-hi un altre dia tot i que h puc anar sempre que vulgui, doncs ja què és la granja dels meus tiets.







0 comentarios: