12 de juny 2014

Excursió a Les Coves de Benifallet i el Castell de Miravet

El dia 28 de maig de 2014 els nens i nenes de sicle superior vam anar a les coves meravelles a Benifallet i desprès a la tarda vam anar al castell de Miravet.

Quan vam arribar a les coves meravelles, vam pujar per un caminet i de sobte va venir una guia, la Mónica, que ens va ensenyar dues de les cinc coves.

Primer ens vam parar al davant d’una cova, la del Marigo,t i ens va explicar, més o menys, que veuríem i què no havíem de fer. En aquesta cova no vam entrar però m’hauria agradat entrar-hi.
Desprès vam anar a la cova del dos, que es diu així perquè té dues entrades, una, la principal, i una segona, que era una mica més avall de la muntanya on érem.  Aquesta cova tenia un túnel que connectava en una altra cova, la Xafarroques.

Després vam entrar en una altra cova que era molt més gran, la Cova Meravelles. En aquesta cova hi vam veure tots els tipus de formacions naturals, que eren: el macarró, que eren uns tubs que eren buits per dins, també hi havia el “brocoli”, que eren petites pedretes totes ajuntades, també hi havien estalactites, que eren les que sortien del sostre i les estalagmites que són les que surten del terra. Quan aquestes s’ajunten, surt el que se’n diu una columna. També hi havia les banderes, que eren unes estalactites totes ajuntades que feien una mena de paret que penjava del sostre. També hi havia els “gurs”, que eren uns llacs que estaven dins la cova però no eren massa profunds (uns 2 centímetres). Finalment, el que ens va ensenyar va ser la formació excèntrica que, personalment, va ser la que em va agradar més.

Al sortir de les coves vam anar cap al poble, i allí ens vam esperar al davant del llagut, que és l’embarcació que ens portaria a donar un tomb pel riu. Quan va arribar el conductor, en Pepe, vam embarcar i vam començar el “viatge”.

Quan vam arribar fins a un camp de tarongers vam donar la volta i vam tornar al lloc on havíem embarcat.
A l’hora de dinar, ens vam asseure en uns bancs que estaven sota uns arbres, però de sobte es va posar a ploure i vam haver d’anar sota un rentador.

Després de mitja hora, va pedregar una mica i quan va parar vam anar ràpidament cap a l’autobús. Quan vam arribar a l’autobús, va tornar a ploure i vam començar a anar cap al castell.

Al arribar al castell, en Xavier, el nostre profe de català i gimnàstica, va agafar un tríptic i vam anar passant per les diferents “parades”. En un punt, els professors, ens van preguntar si volíem pujar per unes escales de cargol que donaven en un pis descobert i bastant ampli.

Quan es va acabar la “guia” vam pujar a l’autobús i vam tornar a fer el camí de tornada.

I això és tot el que vàrem fer el dia de les dues magnífiques excursions.