09 de maig 2014

Sant Josep, una de les festes Majors d'Albesa

A Albesa celebrem dues festes majors:  una per sant Josep i una altra a l’agost.
Fa uns dies a Albesa va ésser Sant Josep i com és tradició van venir els Buhos i l’endemà vam fer la cassolada.

La nit del 14 de març a Albesa van venir els Buhos (és un grup musical de rock català) i jo hi vaig anar. Allí ens vam trobar amb el Blai i la Núria, però com que no hi havia uns dels meus millors amics (en Roger i l’Arnau) no vam fer quasi  res. Això em va anar bé perquè si arribava tard per a fer les cassoles les noies de la classe em matarien.

Nosaltres els nens de sisè vam fer una cassola i quasi tots vam col·laborar a fer-la, uns més que d’altres  perquè alguns no van fer res només van estar menjant i acabant-se l’aigua.
L’endemà em vaig despertar a les onze perquè a les dos quarts de dotze havia de ser al recinte per a fer la cassola.

Quan vaig arribar allí totes les nenes em van fer crits perquè havia arribat tard però jo em pensava que era a dos quarts d’onze i era a les onze. Quan vaig arribar ens vam ficar fil a l’agulla i menys de la meitat de la classe ens vam ficar a cuinar. Primer vam posar la cassola a  damunt dels peus i vam enganxar el gas “Butano” als fogons. Després hi vam posar oli i vam coure la costella. Després vam coure la llonganissa i finalment la cansalada. A continuació vam posar-hi la samfaina i una mica de tomata en conserva. Finalment jo vaig haver  d’anar a comprar caldo de pollastre per posa-lo a la cassola i finalment vam acabar de tirar tot el menjar i els ous durs i vam deixar que fes "xup xup".

La cassola va sortir molt bona però vam comprar massa pica-pica i va haver persones que no van menjar cassola perquè  s’havien atipat massa amb el pica-pica. Després de dinar vam anar a saltar als “llits elàstics”
Al final del dia vam fer una mini guerra d’aigua contra els nens de cinquè i quart però se’ns van acabar molt ràpid els globus d’aigua. Es van quedar uns amics de Vilanova de la Barca i després ja vaig anar a dormir.
I tot això va ser el que va passar a Albesa per la festa Major de març.

0 comentarios: