30 d’abril 2014

Les Vacances de Setmana Santa


En aquests dies de Setmana Santa he fet una pila de coses però n’explicaré uns quants dies.
El diumenge de rams no vaig anar a missa però a la tarda vaig anar a buscar al meu amic Marian a casa seva per sortir a jugar pel poble. Desprès ens vam trobar amb l’Arnau, el Roger, l’Andreu i el Sergi i vam jugar tots plegats.

El dimecres vaig anar a buscar a l’Andreu i vam anar a jugar una mica amb la pilota però, desprès d’uns  minuts ens vam trobar amb uns quants amics que anaven a banyar-se a la sèquia.  Ells anaven cap a la sèquia per banyar-se i jo vaig anar a veure’ls. Desprès d’uns minuts caminant vam arribar allí i uns quants es van tirar però jo li vaig dir al Tomàs:<Si et tires des d’aquí i vas nadant fins a la baixada, vaig corrents a casa, agafo les sabates de riu, una tovallola i el banyador, i vinc a banyar-me amb tu> . I ho vaig haver de fer perquè ell es va llançar a l’aigua.

Desprès ‘un temps van venir unes quantes nenes de la meva classe, i van anar a parlar amb unes altres que eren sèquia avall, però quan van tornar deien que s’havien barallat.

Desprès de banyar-me, vam anar a casa d’una nena a tocar els seus gatets perquè la seva gata havia parit. Finalment tots volien anar a arreglar comptes amb aquelles nenes. N’hi havia una que li van dir moltes coses i la seva mare va anar cada una de les cases on vivíem tots i a jo personalment hem van castigar i el dia següent no vaig poder anar a jugar i vaig haver de ajudar al meu pare amb les feines de casa. També vaig anar a tocar les campanes del poble.
El dia de la mona, quan hem vaig despertar, vaig esmorzar i els meus pares i jo vam anar a l’ermita de Santa Creu a Menàrguens.
Vam marxar aviat perquè hem pensava que hi hauria algun amic del poble o de campaments però no hi havia ningú, a part d’algunes companyes de campaments.

Quan vam tornar a Albesa vam anar a celebrar la mona amb la colla dels meus tiets i per mala sort va ploure i vam haver d’anar a menjar a casa d’un membre de la colla.

Aquest amic té una granja de vedells i junt amb el meu cosí Aleix i ell vam anar a veure’ls. Quan ens vam apropar als vedells vam ficar una mà i ells la van xarrupar  com si fos la mamella de la seva mare. Per dinar vam menjar caragols a la brutesca, què és fan d’aquesta manera: primer fiques molta salt damunt d’un “maximbrat” i a continuació hi fiques els cargols damunt però de cap per avall (tocant el forat a la sal). Desprès hi afegeixes palla, la cremes, i quan s’acaba en tornes a afegir-ne tres vegades. De segon plat vam menjar carn a la brasa i de postres la fabulosa Mona!!!   


I tot això és una petita explicació de la setmana santa.

0 comentarios: