29 de maig 2014

Les Cassolades 2014

El dia 15 de març de 2014 aquí a Albesa es van celebrar les cassolades, nosaltres els de sisè vam quedar  per fer una cassola junts. El divendres 14 vam quedar per anar a comprar. Cada un de nosaltres teníem que portar 7€; encara i així dient-ho hi va haver gent que no els va portar. Jo vaig ser la primera en arribar a la plaça de davant del col·legi, (el lloc on vam quedar). Primer vam anar a la botiga “CAL BLASIET”, un cop allí vam reunir tots els diners, vam entrar i vam comprar una llonganissa i la Llum, la mare del Blai, ens va regalar unes costelles, que per cert estaven boníssimes, vam pagar i vam marxar cap al plus. Allí no vam entrar tots per que no hi cabíem, així que jo , l’Eloi  i alguns mes vam anar a la plaça dels sarraïns, a les rampes.

Desprès vam anar al supermercat nou, al “SALES ALEGRE”  o com li dic jo: “SURTS CONTENT” . jo no hi vaig entrar i ens vam quedar allí a jugar. Després vam anar a la cooperativa a comprar algunes coses mes. Ja una vegada  a casa de l’Eloi ho vam ordenar i l’Eloi s’ho va quedar, per l’endemà  al mati portar-ho.
L’endemà al mati, també vaig ser la primera en arribar, vaig deixar el butà a la meva vora i després van anar arribant gent. Quant ja va arribar l’Eloi ja vam començar. Jo vaig anar a tallar el fuet amb l’Anaïs  i la Monica. Després va venir la Tresa  a tallar la llonganissa, no la podia tallar i per això la vaig ajudar jo. Després vaig anar a baix a fer la cassola. Ens va costar moltíssim acabar la cassola.
 
Una vagada acabada en vam posar una mica en un plat per portar-lo al jurat. Ja la vam portar a dalt a les taules. L’Anaïs va posar els plats del vermut a la taula. Encara no ens havíem acabat el vermut que ja teníem ganes de menjar-nos la cassola. No ens la vam acabar tota per que estàvem tips. De postres el dia abans vam comprar gelats. Ens els vam acabar tots. La padrina de la Laia també va fer-nos una crema. Vam recollir i vam anar a jugar a la plaça. Encara estaven tancades així que vam anar a la rampa. Quan vam obrir vam entrar als llits elàstics, ens ho vam passar bomba, fèiem tombarelles, ens tiràvem agitats...

 Ens ho vam passar molt be i ens vam donar un premi. Va ser un cap de setmana esplèndid.

0 comentarios: