07 de novembre 2013

La castanyada!


El passat 31 d’octubre, a l’escola vam celebrar la castanyada i això és el que vam fer durant el dia..:
A primera hora del matí, a l’escola vam fer les paperines per la tarda, i a segona i tercera hora ja vam fer classe normal.

Després del pati, vam fer classe de medi i quan faltaven 5 minuts per marxar cap a dinar, ens vam emprovar els vestits de castanyers i castanyeres i ens quedaven divins!! Semblàvem uns vellets de veritat!

A la tarda, abans de marxar al l’escola, com que el meu pare és de l’AMPA, em va donar una capsa plena de castanyes cuites per la tarda. Quan vam arribar al parc, van venir unes quantes nenes de la meva classe, a dir-me que hi havia un porc senglar a la secla .Les nenes estaven molt esvalotades. La gent que estava allà no el podien treure, però al final sí que van poder.

A les tres menys cinc, vam anar cap a dintre de l’escola, perquè ho havíem de preparar tot. Quan vam estar a dalt de la classe, ens vam dividir en dos grups, un grup s’havia de quedar a la classe a ficar castanyes, i l’altre havia d’anar al pati a ficar cadires. Jo era del grup de ficar cadires, junt amb el Tomàs, l’Ester, la Tresa i el Marian. Vam anar per les classes d’infantil a buscar cadires fins que es van acabar, i després vam anar per les classes d’infantil a veure si en quedaven més. Quan vam acabar de col·locar les cadires, el Josep Manel, el mestre de música, els va donar a l’Ester, el Tomás i el Marian, uns cartells que indicaven cap a on havien de seure els pares. Els havien d’aguantar ells fins que comencessin les actuacions!

La primera actuació, la van fer els d’infantil, P-3, P-4 i P-5. Van cantar i ballar la cançó de “La Castanyera”. La van presentar la Chanez, la Tresa i l’Anaïs. La segona actuació, va ser la dels de 5è. Van ballar la cançó de: Pera Stous-Pera Kambos, que va ser presentada pel Blai i el Marian. Després, vam ballar nosaltres, els de 6è, i la vaig presentar jo. La cançó es deia “Eskú-Dantza”. Després de nosaltres, van ballar els de 1er. La cançó que van fer, és deia: “Pour Passer le Rhone, una cançó francesa. Van presentar la cançó, el Manuel i l’Eloi. A continuació van ballar els de 2n, amb la cançó de “Virolet”, la qual va presentar l’Ester. La penúltima cançó va ser la dels de 3r, que van ballar la cançó de la “Marieta Cistellera” una mena de sardana i els presentadors van ser: la Mònica, la Roser i l’Àlex. I per acabar les actuacions, la última va ser la dels de 4t, la van presentar els meus companys: Tomàs i Laura i la dansa es deia “Rheinlander”. Les actuacions van estar molt bé, i després d’això, vam pujar ràpid a vestir-nos com a castanyers i castanyeres. Els nens van anar a canviar-se a la classe de 2n i nosaltres, les nenes a la de 6è.

Quan ens vam acabar de canviar, la nostra tutora, l’Anna ens va deixar una ombra d’ulls de color morat i un pintallavis, que no tenia color, era transparent brillant. Totes ens volíem pintar, i quan vam acabar, vam anar a buscar les nostres parelles per anar a repartir les castanyes. La meva parella, era l’Eloi i vam anar a repartir castanyes als pares i tots els demés, també es van agrupar per parelles o grups de tres i van anar a repartir castanyes a tots els nens que estaven asseguts el pati en rotllanes i per cursos. Quan vam acabar de repartir castanyes, a nosaltres també ens en tocava i vam agafar les paperines i vam començar a menjar.

Al acabar, van marxar tots els cursos i nosaltres, ens vam quedar a recollir castanyes. Quan estava tot mes o menys recollit, vam marxar, perquè havien de fer gimnàstica els més petits.
Vam anar a voltar amb l’Eloi, el Blai, la Tresa, la Mònica, l’Anaïs i la Laura a voltar, però l’Anaïs, la Tresa i la Mònica van marxar a les cinc i mitja a fer gimnàstica.


A les sis i mitja vaig anar a repàs i una hora després em va venir a buscar el meu pare per anar cap a casa; vaig arribar a casa i em vaig canviar, perquè havia d’anar a casa de la meva tieta.
Una vegada a casa de la tieta, vam marxar cap a casa de la Sílvia i el Santi, que era allí on fèiem la castanyada. Vam arribar allà i hi havia l’Anaïs, el Marc i la Tania i mitja hora més tard vam anar a sopar.
Quan vam acabar de sopar, ens vam ficar a jugar a fet i amagar per allà al magatzem. Quan van acabar els grans de sopar, vam anar al pis de dalt a mirar la tele.

A les dos de la matinada, la Tania es va despertar plorant i la Sílvia la va baixar al pis de baix amb nosaltres i quan la Sílvia la volia portar a la seva habitació, es ficava a plorar, perquè es volia quedar amb nosaltres i a les tres del matí, vam marxar cap a casa.

Aquesta ha sigut la millor castanyada a la que he anat fins ara!!                                                    

0 comentarios: