14 de novembre 2013

La Castanyada

El 31 de octubre aquí al nostre poble se celebra la castanyada, no el Halloween. A mi m’agrada més el  Halloween  però si se celebra la castanyada,  que hi farem...

Cada any els nens de 6è es vesteixen de castanyers per repartir castanyes. Aquest any ens tocava a nosaltres i la nostra senyoreta (abans d’una setmana) ens va avisar de que havíem de portar roba de castanyers; jo em vaig quedar molt estranyat perquè no volia morir-me de vergonya per tot el col·legi.
Després d’uns dies ja faltava poquíssim per la castanyada i a l’hora de musica encara estàvem practicant la dansa, i el pitjor de tot era que jo encara no tenia la roba de castanyer!

Ja era el dia de la castanyada i jo finalment vaig aconseguir la roba de castanyer. Al matí vam fer poca classe perquè era festa i a última hora vam mirar la roba de castanyers per a veure si faltava alguna cosa, perquè sinó seria un desastre.  Els nens per canviar-nos anàvem a la classe que teníem al davant de la nostra i les nenes a la de 6è. Nosaltres tardàvem molt poc amb vestir-nos però les nenes tardaven una eternitat!

Després de vestir-nos tots vam fer el ruc imitant els homes grans, jo deia que havia d’anar a collir patates i moniatos, portant la mangala com si fos un vellet perquè m’aguantava amb la ella com si em faltes molt poc per caure, i mentre feia el ruc vaig fer una gran relliscada que va fer que em donés un cop de cul contra el terra  i us aviso fa molt de mal.
Ja era quasi l’hora de marxar cap a dinar, així que tots el nens amuntegats (som 6 nens i 8 nenes) vam anar a la classe de segon a desvestir-nos i vestir-nos normal.

Ja era la tarda, o sigui l’hora de celebrar la castanyada al col·legi, sí!
Hi havia 2 grups: uns organitzaven les cadires del pati i altres ficaven les castanyes a dins d’una paperina, jo vaig organitzar les cadires i vam tardar mitja hora, la gent ja estava a la porta de la escola el Tomàs, l’Ester i jo portàvem un cartells on hi deia: FAMÍLIES i una fletxeta cap a la dreta (on estaven les cadires). Les famílies anaven entrant i s’asseien. Tots els cursos van ballar i quan estaven a punt d’acabar els balls vam pujar, ens vam vestir i vam repartir castanyes!  

0 comentarios: