15 de novembre 2013

La castanyada amb la colla.


El dijous 31 d’octubre, vam celebrar la castanyada amb els amics. Quan vaig sortir del col·legi vaig anar a donar una volta pel poble amb les amigues i a les cinc i mitja vaig anar a gimnàstica amb dues nenes més: l’Anaïs i la Mònica.

Vam fer gimnàstica al pati de les escoles, normalment ho fem al centre cívic, però aquella nit, celebraven la castanyada el jubilats i estava a petar de taules i cadires.
Vam jugar al “Mata conills, al cementiri i al pitxi”, i a les sis com que ja era fosc, vam anar a l’aula de música a fer un joc.

A les sis i mitja vaig marxar, doncs havia d’anar a casa meva a dutxar-me per anar a sopar, la meva mare estava a casa d’una amiga seva preparant el sopar i com que no tenia clau de casa i la meva mare no hi era, vaig anar a casa de la meva padrina.

Quan vaig acabar de dutxar-me, vestir-me, assecar-me els cabells, vaig anar amb la meva mare. Ja estaven fent la cassola, que va ser el que vam menjar per sopar. Al cap d’una estona, van arribar l’Ester i la Roser i el pare de l’Ester, van venir amb la furgoneta perquè portaven les taules i els cavallets.

Vam parar taula i van arribar el Quim, l’Edurne i els seus pare. Quan van arribar, vam anar a buscar cadires a dalt de casa, i com que teníem molta gana ens vam asseure a taula i ens van posar el sopar.

Quan vam acabar, vam anar a donar una volta pel poble tots plegats, mentrestant els grans arribaven i es seien a taula. Vam anar a la plaça del Sarraïns (la plaça del poble on es fa la festa major i totes les festes a l’estiu), hi vam anar perquè fa poc temps que van posar una rampa per als patinets i les bicicletes, i els nens portaven el seu patinet. Les nenes baixàvem de cul com si fos un tobogan.

A tres quarts de dotze jo vaig marxar sola perquè els altres nens no volien marxar, però jo tenia molt de fred. Vaig arribar a casa congelada i em vaig ficar prop el foc; a les dotze van arribar les altres nenes, l’Ester i la Roser. Van dir que els nens no havien volgut venir i que d’aquí una estona ja vindrien.

Van arribar i jo i el meu pare vam marxar a dormir, la meva mare es va quedar més estona perquè havien de recollir-ho tot. Vaig arribar a casa em vaig posar el pijama i me´n vaig anar a dormir de seguida.
Va ser la castanyada més avorrida que he fet fins ara.


0 comentarios: