15 de novembre 2013

Excursió a Sant Llorenç de Montgai!


El dia 1 d’octubre vaig anar d’excursió a Sant Llorens de Montgai, a les nou del matí, a l’autobús anava al darrere tot amb la tresa, la Laura i la Chanez. El camí se’m va fer curt, però tot i això m'ho vaig passar molt bé, perquè escoltava música. Quan vam arribar el que vam fer va ser esmorzar i després ens vam dirigir capa a fer les activitats que feien els prehistòrics. Primer el Toni ens va ensenyar una còpia assimilar dels prehistòrics i després vam començar a fer les activitats que feien abans els prehistòrics:
Vam intentar llimar una pedra per fer els estris de la prehistòria, també vam llimar una petxina per fer un forat i posar-nos-la de collar amb un fil.

Després vam anar a fer la caça dels animals amb una animal de mentida, vam intentar matar amb una fletxa apuntant a l’animal.
Després vam anar a fer unes tassetes de fang on havíem de agafar un pot i posar el fang a dins i llavors sortia la forma del pot.

I final ment vam anar a fer farina, ens van posar trossets de blat, els vam picar contra una pedra i llavors sortia la farina.



Després vam anar a dinar, vaig menjar al mateix lloc que al matí, jo vaig menjar pasta i després vam jugar una mica, després ens vam dividir en grups de cicle mitjà i cicle superior, els de cicle superior, nosaltres vam tornar anar a fer activitats i en vam fer dos més, també ens vam dividir en 5è i 6è i primer els de 5è van anar a fer una activitat... Ja ho  explicaré mes tard... Nosaltres estàvem fent una activitat que consistia en tallar trossos de sílex:
Vam agafar un còdol i un tros de sílex, i vam picar el còdol contra el sílex, anaven sortint trossets de sílex, i els bocins els agafàvem i amb una banya de cérvol els hi fèiem dentetes.

La segona activitat era de fer pintures rupestres:

Ens van ensenyar els estris amb quà pintaven i després vam pintar nosaltres amb una paret, que representava la paret d’una cova i vam pintar els dibuixos que volíem però no amb un pinzell sinó que amb el dit.

Finalment vam tornar al lloc on havíem dinat i esmorzat, i  allí ens esperaven els de cicle mitjà, vam agafar les motxilles i vam marxar cap a casa, a l’autocar vaig anar amb la Roser. I finalment vam arribar a Albesa.

 En aquesta excursió m’ho he passat molt bé!

0 comentarios: