17 d’octubre 2013

Excursió a Sant Llorenç de Montgai


A Sant Llorenç de Montgai vam fer experiments de la prehistòria, i això a mi m’agradava molt, perquè la prehistòria per mi sempre va ser un tema que m’agrada molt.

Ja era de matí i em havia de despertar, com sempre em despertava la meva mare a les 07:40 perquè ella se’n havia d’anar a treballar, em havia de despertar però em feia molta mandra despertar-me, a l’aixecar-me vaig anar al lavabo i després a esmorzar, estava a punt d’anar m’en, estava preparat però em faltava alguna cosa i no s’havia el que era, així que vaig pensar i després me’n vaig recordar, em havia de rentar les dents perquè jo porto “ferros” a les dents, ja m’havia rentat les dents, havia esmorzat i també portava tot el necessari per a l’excursió. Anava de camí al col·legi i em vaig trobar amb 2 dels meus companys: la Tresa i en Tomàs, tots junts anàvem a l’escola i quan vam arribar hi havia moltíssima gent de cicle superior i cicle mitjà.

Ja estàvem a l’autocar i jo anava amb el meu company de classe Manuel. Ja estem a punt d’arribar a aquell magnífic lloc, ja hem arribat així que ens fiquem a esmorzar a un lloc on podíem, després van vindre els monitors i quan van vindre vam anar a un lloc que estava molt alt  i havíem d’anar caminant i això no li va agradar a ningú. Quan vam arribar vam entrar en una mena de cabaneta que suposadament la van fer ells, allí ens van explicar moltes coses, com les eines dels prehistòrics; després de tot això vam fer 4 proves on es feien coses molt diferents.

 Nosaltres primer vam fer un taller on havíem de fer farina (que encara que no us u cregueu es veritat) però u vam fer d’una manera molt rara, nosaltres havíem de fer farina i sols teníem una mena de manta amb forats molt petits i 2 pedres.

Després vam fer la següent, en aquesta havíem de fer un forat a una petxina i afilar pedres però tot amb una pedra bastant resistent.


Després tocava caçar però u vam fer de pena amb l’arc, amb la llança ja era un altre tema.

A continuació fer una peça de fang on la monitora va dir que podíem menjar cereals però jo no ho faré per si de cas.

A continuació vam anar a dinar i també jugar.

Ja havia vingut la tarda i vam tornar al lloc tan alt, a la tarda vam anar a tallar sílex però ens van donar una mena d’ulleres que feien que els trossos de sílex que nosaltres tallàvem no ens vinguessin als ulls, també uns guants que eren per a que no ens embrutéssim  les mans i també era per a que no ens talléssim, i teníem  com una mena de manta però com si estigués feta de plàstic, ficàvem el sílex allí damunt i allò u ficàvem a les nostres cuixes i havíem de picar el sílex amb una pedra rodona, però al primer cop et sortia, havies de trobar l’angle bo perquè llavors si picaves no sortia però si trobaves l’angle bo et sortia el sílex ,segur que ara ho fan d’una altra manera per aconseguir sílex, però de la manera de la prehistòria era divertit i al mateix temps molt perillós.

 Després de tallar sílex vam anar a  fer una altra activitat; primer ens va començar a explicar coses molt interesants i després el que dibuixaven, nosaltres també vam dibuixar amb els dits i els meus companys sols pintaven amb 1 dit, jo els feia servir tots, jo vaig pintar un home pescant, bé almenys això semblava.

En general en aquesta excursió jo crec que tothom s’ho van passar pipa.

0 comentarios: