21 de maig 2013

Cardona


El dia 16 de Maig, el dijous al mati, em vaig haver de despertar a les 7:00 del matí perquè teníem una excursió amb l’escola a Cardona, un poble, que esta situat a la comarca del  Bages.


Vaig esmorzar, em vaig vestir, em vaig preparar la motxilla, i altres coses... A les 8:00 havíem quedat amb el Quim i el Marc a baix de casa meva per anar junt cap a l’escola. Quan vam arribar a l’escola ens vam esperar un estona allí, ens vam trobar amb tots els de la classe de 6è i 5è.

Quan va arribar l’autocar vam carregar totes les motxilles i vam fer cap a Cardona quan vam arribar allà vam haver de  fer 5 experiments amb el nostre monitor ,l’Àlex. El primer era rallar un vidre amb una pedra de sal molt grossa; el segon era mirar amb el microscopi mira els cubs de sal; el tercer era barrejar aigua de la mar morta ,que porta molta sal, amb colorant roig  i aigua ,que no te sal, amb colorant groc. L’aigua del riu ha quedat a dalt i l’altra a baix, perquè una té menys densitat que l’altra...

Quan vam acabar els experiments vam anar a visitar  la mina de sal de Cardona, era la més gran i extraordinària de tot el món, ens van portar amb un carro de l’oest que anava tapat de fundes blanques i transparent; quan vam arribar el primer que ens van donar va ser un casc de color blanc, també ens van fer deixar les motxilles a l’aparador.

Quant ja estàvem a dins  ens va explicar que els miners que hi treballaven, van arribar als 1308 metres cap a baix. Quan vam acabar de fer la ruta caminant vam anar cap al castell de Cardona, unes part estaven restaurades però unes altres  no.

Quan vam arribar a l’església vam  fer un  joc de rol, van triar per disfressar el Sergi Florensa: que representava el rei Bremon, l’Anna Barios que era la  Martina,  el Marc Farran feia d’arquitecte de l’església i l’ Àlex Navarro que era l’Abat Oliva. Un cop acabada la representació  vam anar cap a l’autocar i vam fer cap a casa a les 7:30.

Va ser un dia molt divertit i diferent.

0 comentarios: