24 de maig 2013

Un viatge a Cardona

El passat dijous dia 16, els de Cicle Superior vam anar d’excursió cap a un poble anomenat Cardona.

Allà ens hi vam estar tot el dia, però primer anem a passos i us explicaré la meva experiència:
Primerament, després d’arribar, vam anar a una habitació on ens va rebre l’Àlex, un monitor. Ens va fer col·locar en grups de 4 i, tot seguit, ens va ensenyar a fer 5 experiments senzills sobre la sal. Tots ens van sortir molt bé, i a cada experiment ens explicava moltes coses interessants.
A continuació, ens va recollir un 4x4 que duia una espècie de remolc cobert amb unes cortinetes transparents des d’on es podia veure el preciós paisatge.
Tot seguit vam anar a l’entrada de la cova de sal, on l’Àlex ens va fer posar cascos de miner per seguretat, i hi vam entrar. La cova de sal era extraordinària, em va captivar a causa de les precioses estalactites que penjaven i les estalagmites que sortien del terra, fins i tot algunes s’havien ajuntat i havien format una ‘’barra de sal’’.
L’Àlex ens va explicar que aquella mina feia més d’1km de baixada, i que els miners es van veure obligats a tancar la mina a causa de que estaven a 55º i com més baixaven més difícil era respirar.
Quan vam sortir de la mina vam tornar cap al parc a dinar, després de dinar van venir uns ‘’xulos’’ de Barcelona i ens van començar a dir coses i insultar-nos.
Després vam arribar al castell de Cardona, on ens va acollir la Núria, una altra monitora, i ens va fer una visita guiada pel castell.
Per finalitzar la visita al castell, vam anar a una església on vam fer un joc de rol al qual van dir que tots hi participaríem, però només quatre ho van fer, i els altres eren espectadors; més que un joc de rol era un teatre, i aquests eren es personatges:
Àlex-Abat Oliva: era un monjo que va condemnar d’anar a l’infern a Bremon, i després li va dir a Bremon que el perdonaria si fes una nova església.
Sergi-Bremon: era un rei que tenia molts diners, i per error havia cremat les terres i saquejat a les persones del poble d’Abat Oliva.
Anna-Martina: era un pagesa que li va haver de donar diners a Bremon per a que pogués fer l’església.
Blai-Alcalde: era l’alcalde d’Albesa, i tenia totes les claus del poble.
Marc-Joan Llombard: era un arquitecte que no tenia gaires diners.
Ho van fer molt bé, però també s’ha de dir que algú tenia moltes ganes de sortir i es va enfadar.

Finalment vam tornar a l’autocar i vam tornar cap a casa.