24 de maig 2013

Les mines de sal de Cardona i el castell


Ahir, dia 16 de Maig, vam anar a Cardona i també vam anar a veure les mines de sal on vam realitzar-hi uns experiments i una visita guiada pel famós castell de Cardona.

Vam sortir d’Albesa per allà a les vuit i mitja del matí, i vam arribar a Cardona per allà a les deu i mitja, a dins l’autobús els nens i nenes cridàvem, escoltàvem música i fins i tot i hi va haver nens que es van emportar la Nintendo DS, la PSP i alguns altres instruments per passar l’estona. A l’autocar em vaig marejar i dos companys meus també.

Quan vam arribar vam anar cap a esmorzar, després d’esmorzar vam anar a fer cinc experiments molt divertits per conèixer bé la sal, i quan vam acabar vam anar cap a les famoses mines de Cardona.

Per baixar, vam anar amb un 4x4 que a darrera portava com una espècie de vagoneta de tren que anava enganxada al 4x4, tot seguit, vam baixar per una pendent bastant empinada i va ser súper divertida. Quan vam arribar a baix vam entrar cap a la mina, i el Quim i jo ens vam fer unes fotos amb uns blocs de sal gegants i ens vam atraçar una mica, vam entrar i vam deixar les motxilles en una mena de prestatges.
Tot seguit ens van fer ficar un casc, i vam anar cap a dins de la mina. Dins de la mina, el nostre monitor ens va explicar unes quantes coses molt interesants, i ens va deixar llepar la sal de dins de la mina; era molt salada!

Al final de tot ens van deixar fer fotos i vam anar a mirar com una projecció de la història de la mina. Quan es va acabar, vam anar fins a una zona de pícnic, estàvem dinant tranquil·lament, fins que van venir uns intrusos de Barcelona que ens van molestar, i van començar a dir-nos  coses fins que nosaltres ens hi vam tornar i els hi vam tirar com una mena de olives molt petites.

Quan vam acabar vam anar a veure el castell de Cardona, aquest, era súper espectacular, i la nostra monitora, que es deia Núria, ens va explicar les diferents parts del castell, i ho feia molt bé. Tot seguit, vam anar a l’església, i allà uns companys meus van fer una petita obra de teatre. Quan es va acabar vam dir adéu i vam anar a l’autobús.

Vam anar tirant i en una estació de serveis vam parar a berenar. Jo no vaig menjar res, però vaig jugar per allà amb el meus amics, i després de deu minuts vam marxar cap Albesa; el viatge va ser molt avorrit.  

0 comentarios: