24 de maig 2013

Excursió a Cardona

El dia 16-5-13, els nens i nenes de 5è i 6è vam anar a fer una excursió a les mines de sal i el castell de Cardona.
Primer vam fer unes dues hores de viatge amb autobús, que se’m van fer curtes perquè portàvem algunes maquinetes per jugar, i amb els amics mai no m’ho passo malament.
Seguidament, quan vam arribar, tots teníem gana, i vam esmorzar en un pàrquing que hi havia a davant de l’entrada principal, on hi havia el castellet (ascensor de la mina) que es deia  Maria Teresa.
Després, vam pujar més amunt i ens vam trobar amb l’Àlex. L’Alex ens va acompanyar cap a una sala on vam fer alguns experiments amb la sal com: com filtrar l’aigua amb arena i la sal perquè es quedi clara, comprovar si l’halita era tova o dura, mirar la sal amb un microscopi,...
Llavors vam estar uns dos minuts en agafar les motxilles i pujar en un Mercedes 4x4 que arrossegava una mena de vagoneta. Aquell vehicle ens va portar fins a baix a la mina on, abans d’entrar, vaig tirar algunes fotos. També ens van ficar un casc a cadascú per mesures de seguretat, llavors vam entrar a la mina.
El guia ens va començar a explicar que aquella mina era una de les més importats del món. També ens va explicar com s’havia format la mina. Llavors ens van dir que en aquella mina s’havia treballat fins a 1308 metres sota del sòl, que es més d’un kilòmetre de profunditat. Ens van explicar algunes de les eines que feien servir els miners i com col·locaven la dinamita.
També vam veure molta sal que penjava del sostre i semblava com a les pel·lícules. Durant el recorregut no ens van deixar fer fotos, però en un espai concret que ens va dir l’Alex, sí. Llavors va baixar el Mercedes una altra vegada i vam tornar a pujar a la vagoneta. Ens van portar cap a dalt i llavors vam dinar en una plaça on ens vam trobar uns nens de Barcelona, que vacil·laven una mica; perquè els professors ens van parar, si no segurament ens hauríem discutit encara més i algú n’hauria sortit malparat.
Llavors vam anar una altra vegada al pàrquing on ens estava esperant l’autobús. Ens va portar al castell de Cardona. Allí, un monitora de nom  Núria, ens va explicar totes les parts del castell.
Finalment vam marxar una altra vegada a l’autobús. Llavors vam tornar cap a casa, on vam arribar més tard de les set. Va ser molt divertit.