24 de maig 2013

Excursió a Cardona

El passat dijous, setze de maig, tots els alumnes de cicle superior (5è i 6è), ens en vam anar d’excursió a Cardona, per veure la mina i el castell.

Vam marxar d’Albesa entre dos i tres quarts de nou, l’autobús era petitet, ja que només hi anàvem uns vint nens i nenes, dos professors, una professora i el conductor. El camí va ser d’unes dues hores aproximadament. Jo, pel camí, a part de xerrar amb la parella d’autobús, vaig jugar a la “nintendo”, vaig escoltar música... quan vam arribar més o menys eres dos quarts d’onze.

Vam esmorzar i ens en vam anar cap amb una sala a fer cinc experiments. El primer experiment havíem de tastar la sal, dir si era rugosa o llisa... 

El segon experiment va ser de mirar amb un microscopi la sal. El tercer, el Sergi amb aigua del mar mort i aigua dolça, amb una proveta havia de posar-hi la mateixa quantitat d’aigua dolça que aigua del mar mort, amb una pipeta ho va fer, primer va posar l’aigua dolça, i després l’aigua del mar mort, la del mar mort, com que té més sal, feia flotar l’aigua dolça. 

En el quart experiment vam esbrinar que si trobem aigua salada i amb fang, amb un paper de filtre podem deixar l’aigua neta. I en l’últim experiment, ens van donar unes quantes fulles i havíem de dir quina era la del “salat blanc”, un arbre que només existeix a Cardona.  Al cap d’una estona ens van venir a buscar amb una mena de remolc amb unes cortinetes transparent que t’ho permetien veureu tot, i ens van portar fins a l’entrada de la muntanya de sal.

De seguida vam arribar a la mines de sal, ens van fer posar uns cascs de color blanc i el nostre monitor, l’Àlex, ens va començar a fer la visita. Hi havia moltes estalactites, si queia alguna gota i la tastaves estava súper salada. La mina no em va sorprendre massa, ja que quan era més petita ja hi havia anat. Amb aquella mena de remolc ens va tornar a portar cap al poble. Llavors ja eren un quart de tres, ja podíem començar a dinar. La Clàudia, la Laia i jo, ens vam posar en un banc a dinar, quan vam acabar vam anar a al lavabo. Vam tornar cap allà on eren tots i vam jugar una bona estona. Més tard hi haver una mena de “baralles” amb uns d’una altra escola, però va ser divertit. Cap allà a dos quarts de quatre ens va venir a buscar l’autobús per anar cap al Castell de Cardona.
En aquell moment la nostra monitora era la Núria, primer ens vam asseure amb unes escaletes on ens va explicar una mica l’historia d’aquell castell. Després vam pujar a la torre que ara té uns dotze metres d’alçada però abans en tenia un vint-i-quatre. Les torres s’utilitzaven per controlar-ho tot, per atacar... També vam anar dins de la Torre on hi havia la garjola. 

Quan ens havia explicat unes quantes coses ens en vam anar a l’església. Allà vam representar una obra d’uns antics personatges de l’època. El Sergi feia de rei (Bremon), el Marc d’arquitecte, l’Àlex de d’abat Oliba, el Blai de batlle i jo de pagesa. Vam representar una obra de teatre, m’ho vaig passar molt bé, però ja tocava anar cap a Albesa. Vam anar cap a l’autobús però abans ens van deixar jugar una mica. A mig camí vam parar una estona per berenar. Ens van deixar un quart i prou. Vam arribar a Albesa a les vuit de la tarda, vam agafar les motxilles i cap a casa, però m’ho vaig passar molt bé.

0 comentarios: