22 de maig 2013

Excursió a Cardona

El dijous dia 16 de maig, els alumnes de sisè i cinquè vam anar a Cardona a visitar les mines de sal i el castell.

A tres quarts de nou vam marxar d’aquí a Albesa i vam arribar allà a Cardona a les deu i mitja. Al arribar, vam agafar les motxilles i ens hem vam anar a esmorzar en uns bancs que hi havia per allí; després vam anar al vàter i a continuació vam anar amb un monitor i amb els professors a dins d’una sala. Allí i vam fer cinc experiments molt guais:

El primer que vam fer, va ser agafar el mineral i comprovar si feia soroll, olor, si tenia gust, com era el tacte, el seu color i quina duresa tenia comprovat amb un vidre; jo em vaig pensar que era més dur el mineral que el vidre però estava equivocat. El segon experiment, consistia en observar com estava format el mineral per dins i em va agradar molt. El tercer experiment, consistia en posar aigua de riu (aigua dolça) a dins d’una proveta, i després introduir aigua de la mar Morta (aigua salada) i que fes pujar l’aigua del riu cap a dalt, va sortir molt bé. En el quart experiment, cada grup havíem de barrejar aigua amb sal i argila, i després tornar-ho a separar. Però no li va sortir bé del tot a ningú, perquè no vam aconseguir separar l’aigua de la sal, però va ser divertit. L’últim experiment va consistir en descobrir entre fulles de diverses plantes, quina era d’una planta salada, i després veure si era gran o petita, si era gruixuda o prima, si era llisa o rugosa i quin color tenia.

Quan vam acabar, vam baixar cap a la mina de sal en un remolc amb seients enganxat a un Mercedes, i va ser bastant divertit. Quan vam arribar a baix, ens vam posar un casc blanc i vam entrar a la mina; llavors vam començar a anar per les galeries i el monitor ens va començar a explicar coses, i al final de la visita vam veure un audiovisual sobre quan hi treballaven els miners.

Llavors vam tornar capa dalt una altra vegada amb el Mercedes i vam anar a dinar en unes taules de pícnic que hi havia per allí.

Al cap d’una estona vam marxar cap a l’autocar per anar a visitar el castell. Quan vam arribar-hi vam anar cap a l’entrada, que ara és un hotel de quatre estrelles. Allí ens hi estava esperant una guia que es deia Núria; llavors vam anar a una torre que feia dotze metres, allà ens va explicar coses sobre el castell; després vam anar a l’interior de la torre, que era una antiga garjola, després vam anar al claustre on es reunien els monjos i finalment vam entrar en una església romànica.

Després vam tornar amb autocar cap a casa. Aquell dia m’ho vaig passar molt bé.