24 de maig 2013

Cardona

El dia 16 de maig el dijous al matí em vaig haver de despertar a les 7:00 de la matinada perquè teníem una excursió amb l’escola a Cardona, un poble que esta situat al Bages.

Vaig esmorzar, eem vaig vestir, em vaig preparar la motxilla, i altres coses... A les 8:00 havíem quedat amb el Quim i el Marc a baix de casa meva. Quan vam arribar a l’escola ens vam esperar un estona allí, ens vam trobar amb tots els de la classe de 6è i 5è.

Quan va arribar l’autocar vam carregar totes les motxilles i vam fer cap a Cardona , allà, quan vam arribar vam haver de fer 5 experiments amb el nostre monitor Àlex, el primer era rallar un vidre amb una pedra de sal molt grossa; el segon era mirar amb el microscopi mira els cubs de sal; el tercer era barrejar aigua de la mar morta amb aigua de riu: l’aigua del riu va quedar a dalt i l’altra a baix, perquè una té menys densitat que l’altra...

Quan vam acabar els experiments vam anar a  la mina de sal de Cardona, era la més gran i extraordinària de tot el mon, ens van portar amb un carro de l’oest que anava tapat de fundes blanques i transparent, quant vam arribar lo primer que ens va donar va ser un casc de color blanc, també ens van fer deixar les motxilles a l’aparador.

Quan ja estàvem a dins  ens va explicar que els miners que hi treballaven, van arribar als 1308 metres cap a baix. Quan vam acabar de fer la ruta caminant vam anar cap al castell de Cardona, unes part estaven fetes noves però altres no.

Quan vam arribar a l’església que allà havíem de fer un joc de rol, van triar per disfressar el Sergi Florensa: el rei Bremon, l’Anna Barios Martina, Marc Farran d’arquitecte de l’església i el Alex Navarro que era l’Abat Oliva.

I finalment vam anar cap a l’autocar i vam fer cap a casa a les 7:30.

0 comentarios: