05 d’abril 2013

L'excursió a Tarragona

El passat dia tretze de març, amb els alumnes de cicle mitjà i de cicle superior, vam anar a Tarragona,  anomenada antigament pels romans Tàrraco. A les vuit del matí vam marxar d’Albesa, quan vam marxar vam veure que també s’esperaven per marxar els de l‘ESO. Nosaltres, els de sisè, ja que som els més grans de l’escola, ens vam asseure als seients del final de tot de l’autobús, jo vaig anar amb la Clàudia. Vam estar unes dos hores de camí, quan vam arribar ens van rebre les nostres guies o monitores: l’Aurora i la Lourdes. Més o menys ens van deixar mitja hora per esmorzar.



A continuació, vam anar cap a l’aqüeducte, per cicle superior la monitora va ser l’Aurora i per cicle mitjà, la Lourdes. Vam fer unes activitats: la primera activitat consistia en representar la llegenda del pont del diable; la van representar: el Sergi de sisè, l’Eloi i la Chanez, de cinquè. Ho van fer molt bé! Després ens van donar un dossier, quan vam acabar de fer les activitats que ens tocaven, vam passar per damunt de l’aqüeducte de les Ferreres, em va agradar molt, encara que primer estava una mica marejada perquè em fan molta por les altures. Aleshores, quan ja havíem acabat de travessar l’aqüeducte, vam agafar l’autobús i ens va portar cap al camp d’aprenentatge de Tarragona, allà va ser on vam dinar.

Quan ja estàvem tots ben dinats, vam preparar com un joc per passar l’estona. Aquest joc consistia en què els de sisè s’amagaven i els dels altres cursos ens havien de buscar. Quan ens ho estàvem passant més bé ens va venir a recollir l’autobús per anar al “MNAT”, Museu Nacional Arqueològic de Tarragona.

Jo quan vaig sentir la paraula museu em pensava que seria molt avorrit, però en aquest cas no va ser així. Quan vam arribar ens van rebre dos monitores i un monitor que es deien:  David, Mònica i la Lourdes. A nosaltres ens va tocar en David, va ser molt divertit, perquè cada persona de cada grup -en el grup érem cinc o sis- tenia un quadernet, en aquell quadernet havíem de descobrir un personatge, anàvem parant a diferents llocs i en David ens anava explicant les monedes que hi havia abans... en cada grup també hi havia una maleta, quan ens David ens deia, per exemple, el cinc, havíem de buscar el cinc a la maleta. Al final un de cada grup es va vestir dels personatges que cada grup descobria.

Quan es va acabar, vam anar cap a l’autobús i cap Albesa. Vaig arribar molt cansada, però em va encantar aquesta visita a Tàrraco.

0 comentarios: