26 d’abril 2013

Les cassolades a Albesa

Els dies setze i disset, inclòs el divendres dia quinze que també fèiem festa, ha estat fantàstic! Ara us explicaré el que vaig fer començant des del divendres:

El divendres, només aixecar-me de dormir, em vaig rentar la cara, me’n vaig anar a esmorzar i vaig començar a fer els deures, a la tarda ja els tenia tots acabats. Cap allà a les cinc de la tarda van venir tots els de la classe per preparar la cassola per l’endemà, ja que l’endemà no hi havia cap pare que ens pogués ajudar amb el fogó i també perquè era Sant Josep, i a Albesa ho celebrem fent una cassola. Ens va ajudar una mica amb el fogó,  vam estar unes quantes hores preparant-ho però al final ens en vam sortir. A la nit va venir la mare del Roger i de l’Arnau a casa meva per agafar la cassola perquè el dissabte l’escalfaríem a casa dels padrins de l’Arnau i el Roger.

El dissabte em vaig aixecar ben aviat perquè estava desitjant començar. A les onze del matí ens vam trobar amb els de la classe per preparar el pica-pica, anar a buscar algunes begudes a casa de l’Andreu... Més o menys a dos, tres quarts de dos del migdia vam anar a casa la padrina de l’Arnau i d’en Roger per començar a escalfar la cassola, al Genís li vam escalfar una mica més aviat perquè havia d’anar a jugar un partit de futbol. A les dos del migdia ens menjàvem el pica-pica (patates, olives, escopinyes, xoriç...),  més tard ens vam començar a portar la cassola a taula, i en vam preparar un plat pel jurat. Al cap d’una bona estona, quan quasi tots ja havíem acabat, va arribar el Quim que havia anat a jugar un partit a Almacelles. Tots ho vam trobar molt bo! Els grups dels nens eren: nosaltres, el “Circ Sabata Deslligada”,  “Els Petardos” de cinquè, “The Best Cassoleros” els de primer d’ESO, i uns altres que no sé el nom.
A continuació, el jurat va dir qui havia guanyat, primer dels grans i després va dir els nens, el jurat va decidir que guanyessin totes les cassoles perquè totes estaven molt bones. El Sergi portava uns globus d’aigua i entre nosaltres ens anàvem tirant globus, petards... A la tarda hi havia un mag i hi vam anar una estona, però ens avorrírem i vam marxar. Ens en vam anar als llits elàstics, ens ho vam passar molt bé. A la nit estava molt cansada i me’n vaig anar a dormir ben aviat.

0 comentarios: