17 d’abril 2013

Excursió a Tarragona

El passat dimecres dia 13-3-2013, els alumnes de cicle mitjà i cicle superior vam anar a Tarragona a visitar l’aqüeducte i el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, també conegut per ``MNAT´´.

Vam arribar a Tarragona amb autobús i ens va deixar molt a prop de l’aqüeducte, vam esmorzar i ens van presentar a les monitores, la nostra es deia Aurora i la de cicle mitjà es deia Lurdes, ens van explicar que l’aqüeducte estava format per diferents parts, les més importants són: Clau, carreu, carreu encoixinat i llum.

Vam fer unes altres activitats i en acabar vam pujar a l’aqüeducte, vam comprovar que l’aqüeducte no estava del tot recte, estava una mica inclinat per què així l’aigua pogués passar; quan vam arribar a l’altra punta vam baixar i aleshores quan érem tots junts vam anar a dinar. Quan ja havíem acabat, els meus amics i jo, per a distreure als nens de cicle mitjà, vam fer els nostre circ, tot molt improvisat, vam jugar a fet i amagar, nosaltres ens amagàvem i ells ens buscaven;  ens ho vam passar la mar de bé.

Tot seguit vam anar al ``MNAT´´ el Museu Nacional arqueològic de Tarragona, vam jugar amb un joc en el que es tractava d’ intentar descobrir qui era el nostre personatge anònim, ``anònim vol dir que la persona no és molt coneguda´´, vam aprendre moltes coses sobre  Tarragona en l’època dels Romans. Abans  la ciutat de Tarragona es deia Tàrraco. Una de les coses que vam aprendre va ser que les monedes en l’edat dels Romans es deien sestercis, també vam veure mosaics, no del tot sencers. El nostre personatge era en ``Marcos´´, un capità de l’exèrcit, era molt ric. Tot jugant a aquest joc vam visitat el museu i vam descobrir algunes coses de la vida dels romans.

De tornada cap a casa, tots els meus amics cridaven, no podia suportar tant soroll i em vaig adormir no sé com; quan em vaig despertar ja érem a Albesa, tot aquell dia m’ho vaig passar la mar de bé.

0 comentarios: