17 d’abril 2013

Excursió a Tàrragona

El dia 13 de març, em vaig despertar aviat, però no pel soroll dels paletes sinó perquè havia de fer una excursió a Tarragona. O, més ben dit, a Tàrraco, ja descobrireu perquè.

Devien de ser un quart abans de les vuit, l’hora de sortida, quan vaig sortir de casa. Impacient i amb rapidesa, corria per la vorera, per arribar a la plaça, o com li diem els d’Albesa, plaça dels “Culumpios”,quan la meva impaciència es va acabar a causa que ja era a la plaça, vaig veure els meus amics, i vam esperar als altres que faltaven. Tots creien que el Quim no vindria, perquè feia dos dies que estava malalt, però jo ja sabia que vindria perquè m’ho havia dit.

Quan ja tothom hi era, vam pujar a l’autocar, tots els de sisè ens vam asseure al darrere i vam començar a parlar sobre les “cassolades”, perquè aquest any els alumnes de sisè en fem una.

Vam arribar, i directament vam anar a l’aqüeducte de les Ferreres o també conegut com el pont del diable, allà, vam esmorzar i les monitores ens van distribuir en dos grups, els de cicle mitjà, van anar amb una monitora, i nosaltres, els de cicle superior, vam anar amb una altra monitora; a nosaltres ens van explicar les parts de l’aqüeducte, com tallaven les pedres... i ens van fer mesurar les diferents peces de l’aqüeducte amb les eines que utilitzaven els romans... i tot això ho vam anotar en un quadern. Quan vam acabar de fer les activitats, vam travessar l’aqüeducte i vam fer un experiment: com que l’aqüeducte feia desnivell vam ficar aigua en un pot, connectat a través d’una mànega a un altre pot, vam omplir d’ aigua el primer pot, i llavors aquell pot s’anava buidant i l’altre s’emplenava. Després d’aquest experiment vam travessar per damunt tot l’aqüeducte i vam admirar el bonic paisatge que es veia des d’aquella altura.

Després vam anar al complex educatiu de Tarragona i allí vam dinar, quan vam acabar, la senyoreta Tresa, la tutora de cicle mitjà, ens va demanar que féssim un joc per entretenir els nens. El joc va ser molt simple, va ser un fer i amagar enorme, vam fer dos partides ràpides, l’objectiu era trobar els de 6è. Primer ens vam amagar tots menys el Roger, El Quim i l’Arnau, que van ser els que ho van fer en la segona partida. Aviat es va acabar, i vam haver de pujar al bus per anar cap al MNAT ( Museu Nacional Arqueològic de Tarragona ). Allí el nens de Cicle Superior i els de Cicle Mitjà. Els de Cicle Superior vam anar amb una sala on ens vam dividir en grups per jugar a investigadors, tots els grups vam investigar un personatge i els seus hàbits fins a descobrir qui era, i així vam descobrir el dia a dia dels romans.

Al final vam anar cap a casa tots cansats però tot hi això va ser una excursió molt divertida.