16 de novembre 2012

Excursió a Sant Llorenç

El dilluns dia 12 de novembre del 2012, vam anar els de "3é 4r 5é 6é" a Sant Llorenç de Montgai.


Quan vam arribar va tenir 15 minuts per esmorzar i jo i un amic meu l’Andreu vam jugar a al "Pilla Pilla". Després ens vam dividir en dos grups: Cicle Mitja i Cicle Superior.
A nosaltres i els de 5é ens van tocar el senyoret Toni i la senyoreta Sònia. Ens van donar prismàtics i una carpeta, vam anar per la resclosa del embassament, el embassament estava quasi buit perquè una de les comportes s'havia esquerdat. Pel camí vam anat observant els diferents tipus d'aus que hi havien. El nostre camí era arribar fins a la presa.


Vam començar a caminar i vam trobar especies d'aus com: Corb Marí, Cabusso Emplomallat, Bernat Pescaire, dos Voltors, Fotja, Polla d’aigua... Quan vam parar a descansar ens van donar una fitxa que hi havia un exercici de senyalar el que es podia fer en aquell embasament i el que no.


Quan vam acabar vam continuar i l'Andreu estava congelat de fred i jo li vaig deixar un estona la meva jaqueta i llavors ja no va tenir tant de fred, quan vam arribar a la presa ens vam asseure i ens van dir que feia una pressa i que era una Central hidroelèctrica, vam acabar la fitxa i vam anar a un càmping que es deia: Càmping la Noguera, allí vam dinar i després vam fer un partit d futbol els equips eren: 3é i 6é Vs  4r i 5é, això si vam guanyar "6" a "3".




Per la tarda vam anar cap al Jaciment Prehistòric que hi ha. Vam pujar cap a dalt de tot i en Toni ens va explicar que i qui i vivia anys enrere, també ens va ensenyar les costums i els àpats que tenien. Vam aprendre que els arqueòlegs amb ossos i marques de foc podien saber de quins essers eren i de quan eren.

Vam aprendre molt sobre els nostres cosins germans de fa milions d'anys enrere. al tornar cap al camp d'aprenentatge vam esmorzar en 5 o 10 minuts i llavors vam tornar tots cap a casa. Vam aprendre moltíssimes coses i m'ho vaig passar molt be.

0 comentarios: