16 de novembre 2012

Descripció d'un paisatge


Ara us descriuré, un paisatge que m’agrada molt i que hi he anat unes quantes vegades.

És una reserva natural, situada al terme municipal d’Ivars d’Urgell i de Vila-sana. És un estany, que va estar sec molts anys, i com a conseqüència la desaparició d’una de les zones més riques amb fauna animal del Pla d’Urgell.

L’estany té unes dimensions d’uns 2400 metres de llarg per uns 800 metres d’amplada, la fondària no passa dels 4 metres.

Està envoltat  de “sisques”, hi ha com un pontet que va cap a un mirador d’ocells, on s’hi pot anar per mirar les aus amb prismàtics, també hi ha dos embarcacions on hi ha situades dos o tres barques amb les que et pots passejar per l’estany.

La fauna és rica i variada, hi ha ànecs de coll verd, ànec cullerot, polles d’aigua, martinets, bernat pescaire, cigonyes blanques, becadells, i moltes espècies més. Jo hi vaig moltes vegades a passejar, i de vegades també hi he anat amb bicicleta o amb cavall. Amb barca també i vaig pujar una vegada, va ser molt divertit.

El que m’agrada més són uns arbres que hi ha al mig de l’estany, que quan s’atansa la posta de sol s’hi posa una bandada de gavines vulgars, que els deixa com si fossin arbres de cotó fluix.

M’agrada molt aquest paisatge, espero que us hagi agradat.

0 comentarios: