18 de juny 2012

Tres tortugues a casa!

L’altre dia un senyor em va oferir si volia una tortuga i jo li vaig dir que si li sobrava alguna tortuga que si que la voldria. Em va dir d’aquí dos o tres dies te la portaré a casa i desprès de tres dies me la  va portar.  És mitjana i té la closca molt neta i és de diferents tons verds, marronosos...

Després quan ja va marxar el senyor la vaig portar cap allà a on tinc les altres amb un tancat  molt gran i estan lliures, de seguida va anar cap allà i desprès les dos més petites seguien a la més gran, la que em va donar. Els hi vaig posar menjar i se’l van menjar tot. De cop i volta amb dos minuts si et descuides ja ni les veus de ràpid  que van, i això que diuen que les tortugues van lentes però en la realitat van molt més ràpides del que sembla.
Ara els hi vaig posar gespa al lloc que estan i estan la mar de bé, si una va cap a un costat les altres van al seu entorn com si la gran “WINI” fos la mare i les petites fossin les filles.

Cada dia es van acostumant perquè els primes dies ho havien d’inspeccionar tot i no es movien del lloc que les deixava, però ara ja es van acostumant-se poc a poc al lloc que estan vivint.

La gran, que es diu WINI, menja enciam coses verdes, el seu granulat... La petita, que es diu CUCA, menja del seu granulat i gambes però no n’hi pots donar gaires de gambes perquè es com si diguéssim una llaminadira i desprès s’acostumen amb aquell menjar que per elles es el millor bo, després ja no volen l’altre menjar els dones: el granulat i les seves especies que han de menjar.

La mitjana, que es diu TORTOLA, s’ho menja tot, diguéssim que no es vicia amb algun menjar especial que li agradi molt, però no, aquesta és completament diferent a les altres, ella el que veu flotant per l’aigua s’ho menja tot i si veu alguna cosa després quan Hi son les tres hi ha alguna cosa pel fons també ho agafa i s’ho menja tot. 



   

0 comentarios: