14 de maig 2012

Les vacances de setmana santa

El passat dia 30 de març a l’escola vam començar una cosa que tots esperàvem:

LES VACANCES DE SEMANA SANTA!

Durant el dissabte, el diumenge i el dilluns vaig enllestir els deures, i el dimarts al matí vam fer la maleta: l’endemà marxàvem de viatge! I el mateix dia per la tarda vam anar a l’hospital a veure una nena que havia nascut.

El dimecres ens vam despertar molt d’hora, i quan vam haver carregat les maletes al cotxe, vam marxar. Des de casa fins al poble on ens allotjaríem (que es diu Lanuza) hi havia una mica més de tres hores. Quan vam arribar vam pujar les maletes fins al nostre apartament, que estava a dalt de tot, i això significava que havíem de pujar moltes escales, però que també era un avantatge perquè hi havia més habitacions que als de baix. L’apartament estava en un edifici que es diu Casa Pixurri.

Un cop hi vam ser a dins, em va encantar, era un apartament amb terra de “parquet”, a baix hi havia dos habitacions, amb dos llits cadascuna; un lavabo, una cuina-menjador, i un sofà i una televisió; hi havia un gran finestral, des del qual es veia el pantà i les muntanyes que hi havia al davant, era un paisatge magnífic. I la descripció de la casa encara no s’ha acabat, si pujaves una escala, et trobaves a una altra habitació molt gran, on hi havia dos llits, un sofà-llit, i una altre lavabo més petit. Era un apartament molt bonic.

Quan vam haver descarregat les maletes, vam dinar, i a la tarda vam anar a l’SPA de la Casa Pixurri, on hi havia un “Baño Turco”, una Sauna i un “Jacuzzi”.
El valle de Tena

El dijous quan ens vam despertar vam tenir una agradable sorpresa: estava nevant! Així, després d’esmorzar, ens vam tapar ben tapats, vam sortir a caminar, i vam arribar fins a Sallent de Gállego, que estava a uns 30 minuts de Lanuza. A la tarda, hi vam  tronar a anar, per amb cotxe, per anar a nadar a les piscines cobertes.

I divendres... tornava a nevar!!! Vam sortir al carrer a jugar amb la neu, a fer una guerra, un ninot...

El dissabte al matí vam anar a un parc, que es diu Lacuniacha, es un parc on hi ha diferents tipus d’animals, des de rens, fins a linxs i llops;  tots els animals estaven en “semillibertat”, que vol dir que estan dins d’un reixat, però és molt gran, i tenen  molt espai. En una ocasió, quan passàvem pel tros de les cabres, anàvem per un camí, on a l’esquerra s’hi trobaven els menjador on tenien el menjar les cabres, i a l’altre, les cabres; la valla que ens separava d’elles era molt baixeta, i a la neu hi havia les petjades, la qual cosa significava que, abans de que obrissin el parc, les cabres havien saltat la valla i havien anat a menjar. El dissabte al migdia vam anar a dinar a Sallent, i per la tarda vam anar fins a la frontera de França, allà ho havia molta més neu.

El diumenge al matí vam abandonar la casa, i de camí cap a casa, vam parar a Biescas, i vam anar a passar el matí a Biescas Aventura, que un bosc, on tots els arbres (que eren altissíms!) estaven plens de cordes, tirolines... Primer una monitora ens va explicar com s’hi havia de passar, com ens havíem de lligar a les cordes... I després vam pujar al primer circuit, on tu anaves pessant pels arbres, a una altura de 4 o 5 matres, feia un mica de por! En acabar, vam anar a dinar a un restaurant. I despres... Per fi a casa!

El dilluns al matí, vam anar a una caminada a Menarguens, i després a menjar la mona, que bona estava!

Han estat unes vacances molt divertides, però tot s’acaba!