16 d’abril 2012

Les meves vacances de setmana Santa

Aquestes vacances han estat molt divertides, massa curtes però he fet un munt de coses.
El primer dia de vacances, que era dissabte, no vam fer res gaire especial. El dia següent, però vam anar a passejar una mica pel mercat de Torrefarrera i a la tarda vam fer deures.

Després el dilluns al matí vam anar a Lleida a comprar una mica. I per la tarda, primer de tot va venir la padrina i la meva tieta a planejar el que havíem de portar al viatge que començaria el dimecres.
Després van venir les amigues de la meva mare per a parlar del dia de la mona, que menjaríem per dinar, on la faríem...
L’endemà al matí vam fer les maletes... Per la tarda, primer vam anar a comprar les provisions per al viatge, i tot seguit a buscar la furgoneta al mecànic. A continuació vam anar a veure a la Silvia una amiga de la colla que havia tingut una filla, que es diu Tània.

El dia següent va començar el viatge. Després de moltes feinades per a carregar la furgoneta, hi vam pujar tots. Al cap de tres llargues hores de viatge, per fi vam arribar a Lanuza el poble on ens havíem d’instal·lar, Lanuza es un petit poble de l’Aragó, situat a la vall de Tena. La casa on estàvem es deia casa Pixurri, que era tot d’apartaments.

Després d’haver dinat, desfet les maletes, i descansat una mica, vam anar a fer un petit tomb per saber com era el poble, que era bastant petit. Allà a les set de la tarda, com que a la cas hi ha un spa i la primera sessió era gratis, hi vam anar. Hi ha un bany turc, que es una sala, on hi fa molt calor, i esta plena de baf. També hi ha una sauna, que es una sala tota de fusta, on estàs a uns 42 graus. A continuació
hi ha una dutxa ciclònica que es un dutxa, que vas prement un botons amb uns números (1,2,3,o 4) i no saps si sortirà aigua freda o calenta, va molt bé per treure’ns la calor de la sauna o del bany turc. I per últim hi ha un jacuzzi que es com una piscina, i també has de prémer botons, per a que et surtin les bombolles, o el xorro ...

El dijous al matí va nevar!!!! Quina sorpresa!!! Vam esmorzar i després de tapar-nos ben tapats vam anar a passejar per la neu.

Vam arribar fins a un poble que es diu “Sallent de Gallego” i està a uns dos quilometres de Lanuza.
El divendres vam anar a fer una mica de turisme pels pobles de la vora, però com que plovia hi vam anar amb cotxe. Vam anar a Panticosa, vam veure la església, vam anar a un fira anti-crisi, tota de productes, com motxilles, anoracs, botes de muntanya... i volíem anar a dinar a un restaurant, però com que nevava, vam tornar a l’apartament. Per la tarda vam anar a fer un ninot de neu i ens vam tirar un munt de boles, vam acabar tots xops!!!

El dissabte al mati vam anar a un parc faunístic, que es diu “lacuniacha”, que es com un bosc, on de tant en tant hi vas trobant diferents especies d’animals. Hi ha: rens, cabirols, linxs, cérvols, cavalls Przewalski (es una de les especies de cavalls més antigues), llops, cabres salvatges, daines, i bisons europeus. També s’hi poden observar ocells. Aquell mateix dia vam anar a dinar a un restaurant que estava molt bé, i per la tarda vam tornar a anar a l’spa.

El diumenge per mala sort era el dia que havíem de tornar cap a casa. Després de esmorzar una tassa de xocolata desfeta (nyam!) vam vestir-nos i vam arreplegar totes les nostres coses, vam tornar a
fer la maleta, i quan va estar tot carregat a la furgoneta, aquesta va arrencar. Però no cap a casa, no. Abans de marxar altre cop cap a casa, vam parar a un lloc que es diu: “Biescas aventura”. Es un parc en plena naturalesa d’aquells on hi ha uns arbres tan alts, que penjant d’ells hi ha pons... pues allí vam anar, i ens ho vam passar bomba, tot i que feia una mica d’impressió, ja que estàs a molt metres d’alçada. Com rèiem quan algun que altres es quedava penjat a la tirolina! Després, vam anar a dinar a un càmping, i vam
continuar el viatge fins a casa.

El dia següent era el dia de la mona. Ens vam despertar bastant aviat, perquè ens havíem apuntat a una caminada des de Menàrguens fins a l’ermita de santa creu. Vam caminar uns 11 km.
Després vam anar a celebrar la mona a una mas. Vam estar quasi tota l’estona amb una gossa que es diu Taca o amb un altre gosset que es diu Tobi. Vam arribar tots a cas molt cansats.
L’endemà, era dimarts, tot hi que molts nens ja anaven al col·legi, la nostra escola havia triat aquell dia com a dia de lliure elecció. Pel matí vam acabar de enllestir els deures, i per la tarda vam quedar amb les amigues.

Han estat unes vacances una mica curtes, però m’ho he passat molt bé!¡!