02 de maig 2011

La Setmana Santa

Per la setmana santa no vaig fer gaires coses, gairebé tots els dies de vacances em vaig quedar a casa, jugava a l’era o anava a casa de la meva padrina.


A l’era estava amb els gatets o amb les gallines gairebé tota la tarda. Sobretot estava pendent de les gallines per veure si naixia algun pollet. Si no volia estar més allí me n’anava a casa i quan em semblava hi tornava. Alguns dies si hi anava i hi havia algun pollet després l’anava a portar a casa de la meva padrina.


Encara que fes tot això el dia que m’ho vaig passar més bé va ser el dia de la mona.
Els dilluns de pasqua quan em vaig llevar, vaig esmorzar i després em vaig vestir. Quan vaig acabar d’arreglar-me vam acabar de preparar el de la mona i després vam marxar. Vam anar a fer la mona al tros i nosaltres vam ser els primers d’arribar. Nosaltres vam parar la taula i vam començar a fer el foc per coure els calçots. Van anar arribant la gent i van voltar una mica per allí.


Ens vam distribuir una mica la feina: la meva mare i la padrina triaven els calçots mentre jo estava jugant, el meu pare estava fent el foc, la meva tieta salava la carn, l’altra padrina feia l’amanida i el meu cosí parava l’altra taula perquè en vam fer servir dos, una per menjar els caragols i els calçots i l’altra per menjar la carn.


Els calçots aviat van estar cuits i ens els vam anar a menjar, vam agafar els calçots que volíem, els vam pelar d’un en un, els vam sucar a la salsa i nyam! A la boca. Quan vam acabar tots els calçots vam menjar-nos els cargols, tot estava boníssim!


Poc en poc vam anar acabant tot el menjar i per fi vam arribar al final, per menjar la mona. Jo quan vaig acabar de dinar vaig anar a fora a jugar però de seguida es va posar a ploure, vam estar al tros fins a tres quarts de nou i després vam marxar cap a casa.


Va ser el millor dia de les vacances.

0 comentarios: