15 de desembre 2010

La festa del corder

La tradició mana que el desè dia del dotzè més lunar musulmà cada família mati un xai per recordar el sacrifici d'Abraham, que Déu posà a prova demanant-li que li oferís el seu únic fill. A l'últim moment, Déu el dispensà de consumar el sacrifici, segons que diu la bíblia. En efecte, quan Abraham es disposava a degollar el fill, Déu, satisfet de la seva fe, el va aturar. Aleshores Abraham va sacrificar un xai per comptes del fill. L'Aid el-Kèbir marca la fi del Haj, el pelegrinatge que anualment fan centenars de milers de musulmans a la Meca.

Aquest any la festa del corder vam passar-la aquí a Albesa, de fet vaig despertar a les nou del mati, vaig esmorzar i ajudar la mare per recollir la. Desprès vam anar a la casa de l’amiga de ma mare a celebrar la festa del corder i desprès vam tornar cap a casa, desprès vam anar jo i la Hafsa a la casa del Samir i vam ens quedar una estona i vam tornar a casa, desprès vam anar a Lleida amb el pare perquè havíem d'anar a resar a Lleida.

El meu pare va anar a matar el corder va anar a les 11:00 i va tornar a les 5:00 de la tarda. El corder era molt bo.

Al Marroc matem 4 cordes, el primer corder es el del meu avi, el segon corder es del mau tiet i la meva tieta, el tercer es del meu tiet, i el quart es el meu.

M’agrada molt la festa del corder i m’agrada molt passar-la al Marroc .

0 comentarios: